Världens bästa häst!

Visst ni att jag har världens bästa häst? Han var så duktig och underbar idag! Men först vill jag bara klaga lite på vädret. Vad tusan hände? Det var endast 10 grader i skuggan när jag åkte hemifrån på förmiddagen, 10! Sedan hade det stigit till 15, men ändå!? Så här tidigt brukar väl inte hösten kommer? Vill ha lite mer värme först!

Det blev uteritt i dag igen, är inne i en period när jag inte tycker det är roligt att rida i paddocken, och det gör inte Guffi heller så vi håller oss därifrån. Blev en tur ner till BSK och en bit mot Lögdösjön. Fokuserade mycket på framåtbjudningen eftersom han är lite seg nu. Är nog alla insekter och exemen som gör honom sån. Mötte en hund med husse när jag tänkte galopper, hunden skällde lite på oss men Guffi gick snällt förbi, inga problem. Lät honom springa på i traven och galoppen utan att tänka på form. Sedan tog vi tölt inne i skogen och han var så fin idag! Sänkte huvudet och gick i form i några sekunder några gånger. Då satt jag bara och var glad över hans framsteg. Sedan blev det lite serpentiner och böjning på en väg. Red in i skogen en bit och tänkte då på att han gjort riktiga framsteg där med, förut blev han rädd om det fastnade små träd innanför stigbyglarna, men nu går han bara på som vanligt. Över Lägdan blev det galopp och lite hopp åt sidan för höbalarna kanske bits? När vi kom ut på vägen tänkte jag tölta men då kom det en traktor som klippte gräset i dikena så vi fick rida in på elljusspåret så den skulle få plats på vägen. Och Guffi stod snällt stilla, i form dessutom utan att jag gjorde något! När det åkt förbi gick vi ut på vägen och for i väg i en härlig tölt, åh var mysigt det var. Sedan tog vi lite busgalopper över gräsplanerna vid BSK.

I dag märkte jag många framsteg hos honom, han har blivit så duktig och jag blev så stolt över honom! Han är helt klart världens bästa häst!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad kul med sådana framsteg!! Hoppas det håller i sig och att ni bara klättrar framåt, han verkar vara en trevlig häst Guffi.



Sv: Ja det är så hemskt, gud jag har varit ledsen hela dagen, nu har man migrän tack vare det, suck.. jag har väl haft tur med mina hästar ändå, de har iaf hållt sig vid liv hitills..

2011-08-09 @ 18:14:58 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Alexandra

vad roligt att de gick så bra! :) Framsteg är alltid roligt, det börjar jag också se hos Rák.



Jag känner igen det där med att träd är läskiga, Rák kunde inte känna grenar mot sig då fick hon panik och stack, detta är dock mycket bättre nu. Kan komma tillbaka någon gång men inte alls farligt.



Sv: Nej jag vet att man inte kan bromsa med fötterna, men man vet aldrig ;)

Nej men det är för att hon är så stark i munnen och drar upp mig då ska jag försöka sitta kvar och kniper då med benen, det blir inte alltid så bra när man snabbt vill få stopp på sin häst och hjärnan inte hänger med :P



Rák har väldigt stark tölt så hon väljer den. Travade hela tiden när jag ville ha trav menar du? Det blir så då jag vill tar i tyglarna då kommer tölten.

2011-08-09 @ 21:01:52 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Natalie

vilken underbar känsla och kul för er :D

2011-08-10 @ 09:20:06 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0