Måndagen

Jag åkt ut ganska sent på eftermiddagen till stallet igår och var inte där så länge. Jag hade fortfarande ont i benet och lekte bara lite med Guffi i paddocken och han var riktigt duktig och gjorde som jag ville. Jag jagade iväg honom och lät honom springa på, men inte stanna. Sedan vända jag mig om och struntade i honom och då gick han efter mig, men han kommer inte riktigt fram hela vägen, så jag fick muta med lite gobitar. Sedan gjorde vi lite flyttningar båda för tryck och utan. Han vill inte riktigt backa rakt utan tryck, men med så går det bra. Sedan fick han äta lite mat i paddocken, tänkte att han kunde få en liten positiv känsla av paddocken och inte bara tycka att det är jobbigt att vara där. Passade på att spraya med flugspray medans han åt, och han stod stilla! Han brukar snurra runt och tycka det är lite äckligt, speciellt vid bakbenen, så jag blev glatt överraskad av att han stod stilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0