Onsdag

Idag blev det inte så mycket träning, mest mys och bus. Gick upp till stallet och tog det väldigt lugnt, hämtade in Guffi efter en stund som lite mer medgörlig än igår följde med mig. Efter ett tag bestämde jag med Linn över telefon att vi skulle rida ner till Ljustorpsån för att bada lite, eller ja, gå i vattnet. Så jag tog och fikade medans jag väntade på att hon skulle komma. Guffi fick följa med ut och satte sig nästan i knät på mig i viljan att få smaka lite ostmacka. Ni ska få se en film. Sedan åt han nästan upp Emmas jordgubbar på köpet.

Vi red iallafall ner med Ljustorpsån och mamma tog cykeln för att fotografera. Vi mötte även Linns mamma som var ute och sprang så hon följde också med. Guffi är väl inte direkt någon storbadare, men Vafi skulle helst ha galopperat hela vägen ner till vattnet om han fått bestämma. Guffi följde snällt efter Våfflan ner i vattnet och plaskade runt lite, han försökte dricka några gången men det såg inte ut som att det smakade bra. Här kommer några bilder från dagen.

Bästa bilden på söthästarna, men både jag och Linn (tror jag) önskar att inte synas.

Jag kommer lägga upp fler bilder på pixbox inom en snar framtid hoppas jag, och det kommer en film på plaskandet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0