Torsdagen

Igår torsdag tog jag en lite uteritt igen. Guffi var ett liten nervrak och reagerade på allt, även på stallbacken när jag gjorde iordning honom. Så jag ångrade lite att jag inte hade något sällskap med mig. Red iaf ner mot BSK och fick koncentrera mig ganska mycket på att bara få honom att gå framåt. Men så länge jag var bestämt och verkligen visade att jag verkligen ville ditåt så gick det bra. Blir jag lite velig och inte riktigt bestämmer så blir han osäker på om jag verkligen menar allvar.

Det stod en man och klippte gräs med en sån där sak (vad det nu heter) som lät ganska mycket. Dessutom lät det ganska mycket från industriområdet på andra sidan om träden så han blir lite oroligt där nere vid BSK, men vi kom förbi och jag tyckte han var riktigt duktig fast han var så nervig. När jag hade kommit ungefär halvvägs mötte jag Linn och Våfflis och övertalade dom att rida med mig åt mitt håll åt det håll dom kommit från. Dom hade varit ner i Ljustorspån, mysigt. Vi skrittade ganska mycket på långa tyglar och pratade. Guffi blev lugn på en gång så fort han fick gå med Våfflan, så då kunde jag äntligen slappna av. Det är ganska bra att han kan blir så lugn med en sån lätt lösning, och han är ju inte så där nervig hela tiden iaf. Vi tog iallafall en lång galopp och lite tölt en bit också.

Väl tillbaka i stallet när han hade ätit tvättade jag honom i ansiktet med vatten och asolsprit. Han har fått ganska många sår efter att gått utan huvan i en vecka och han stod lugnt och lät mig tvätta, så jag tror nog att han tyckte det var skönt. Sedan fick han gå ut och busa med de andra pojkarna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0