En tisdag mitt i veckan

Idag tog jag äntligen tag i det där med att sy in täcket. Åkte till mamma på förmiddagen och började sy för fulla muggar! Klar blev jag efter någon timme så det gick ganska snabbt, dock gick nålen av en gång men jag lyckades laga den. Jag hade även sällskap av min knäppa katt Åskar, han tycker nämligen att exemtäcken är bland det mysigaste som finns. Han ligger gärna och gnussar och gosar in sig i täcket om man lägger det på golvet, och sedan får man lyfta av honom och dra åt sig täcket snabbt om man ska ha en chans att lyckas sy. Så här kan han se ut:

Själv blir man alldeles kladdig även fast täcket är tvättat och tycker inte alls det är så kul.

 

Tillslut var jag iallafall klar och kunde cykla upp till stallet med en överfull cykel. Mötte Julia i hagen som jag tänkte rid ut med. Guffi stod inte så långt ifran utgången, men eftersom han tagit av sig huvan fick jag ta ett varv runt träden, och där låg den, trasig. IGEN! Morr. Fast den här gången går den att laga själv så jag orkar inte lämna tillbaka den. Ska hädan efter försöka sätta fast den i täcket också så går den inte sönder på marken.

Vi red iallafall en sväng vid ridstadion, i kanske 1,5 timme. Väldigt skönt att vara ute länge. Vi travade mycket, långa sträckor för att träna lite kondition. Jag tog även några långa tölt sträckor och vad det är skönt att vi äntligen kan tölta mer än 5 steg! Nu bara flyter det på långa stunder, Underbart! På hemvägen blev han väldigt trött och hängde inte riktigt med Geisli, men det gjorde inget så han fick lulla på i sitt egna tempo.

När vi kom tillbaka blev det mat och insmörjning. Han fick ingen huva på sig för den tog jag hem till mamma på tork och så jag kan laga den imorgon.

Just nu håller jag på att göra plättar till middag, mums!

 

Täckesmaffian - Blossi, Pjakkur och Guffi, Våfflan i bakgrunden fuskar med ett regntäcke, i vanliga fall tillhör han inte täckesmaffian.


Kommentarer
Postat av: Linda

Oh jag tycker din häst är så äckligt söt. Vet inte men påminner om förra islänningen, även om de inte är superlika varandra men hon var också brun med eksem.



Söt är han iaf!



Haha täckesmaffian ;)

2011-06-14 @ 20:26:40 / URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Linda

Ok nu verkar en av sambons kompisar intresserad av katten.. de ska kanske kolla på den imorgon eller i övermorgon.

Så ja.. hon är ju kvar tills någon köper henne.

2011-06-14 @ 20:54:22 / URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Jenny

Nej men inte igen! Har nog aldrig hört om en häst som haft så mycket otalt med flughuvor :p



Ja, du har då rätt i att syslöjdslektionerna ger utdelning, men jag föreställde mig aldrig att det var till det har jag skulle ha nytta av dem :p Jag har precis köpt ett par eksemtäcken till så jag inte ska behöva laga med en gång om någon går sönder utan kan ta hem och tvätta och laga i lugn och ro.

2011-06-15 @ 13:25:14 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0