Gårdagens ridpass

Jag hade en himla tur i går. Det spöregnade hela morgonen och förmiddagen, men när jag klev utanför dörren på väg till buss så hade det slutat nästan. När jag väl kom upp till hagen hade hästarna bustimmen. Alla lekte med varandra och Guffi och Geisli for omkring så jag filmade dom. Den kommer upp senare som veckans film.

Borstade av honom lite fort och red i väg längs stora vägen. På några ställen tyckte han att det vore roligare att gå hem, men han fick inte vända. På ett ställe blir det en stor vattenpöl när det regnar mycket och den gick vi igen fast han försökt undvika den. Red sedan in i skogen på ett ställe där man kan rida runt och komma ut på samma ställe, en väldigt kort stig men han blev riktigt pigg av att gå i skogen och galoppera tillbaka. Sedan tog vi Lögdövägen hem igen och töltade en del. Inga långa bitar eftersom jag inte ville att han skulle bli trött och bryta av till trav, så innan jag kände att han skulle tappa det saktade jag av och skrittade en bit och började om. Sedan tog vi trav och galopp upp för en backe, saktade av til trav och tog galopp upp för nästa backe också. När vi sedan gick in på stigen som går mot skogen så blev han väldigt pigg som vanligt och vill gärna bara springa hem, så jag gjorde många halter så han skulle lyssna på mig. Vi måste träna mer på att han inte alltid får springa där han vill, även om han inte alltid får det så försöker han.

När vi kom tillbaka till stallet stod det en hel drös med småtjejer på stallbacken som var på gården på ett litet dagridläger. De frågade ut mig om Guffi och var söta. De tyckte han var söt och snäll också, han kan ju vara som ett litet lamm ibland och bara stå och mysa när han får uppmärksamhet.

Gårdskatten Sigrid har fått kattungar också, men dom är inne i huset, men väldigt söta är dom.

Bild från 8 juni, har Guffi blivit ännu längre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0