Nu kanske han behåller den på!

Jag har inte varit i stallet sedan i onsdags. Har jobbat hela helgen, men hann iallafall fotografera Kraftur Nationella under fredag förmiddag så några snygga hästar fick jag se.  Dessutom lyckades jag dra på mig en kraftig förkylning så idag tar jag det ganska lungt så jag kanske blir frisk någon gång. Har varit på en liten shoppingrunda med mamma och mormor och köpt massa säng tillbehör till mormor. Var också in på Hööks och köpte en flugmask åt Guffi. Han måste ha huva till exemtäcket, men han vill inte ha den på sig så han tar av sig den varje dag. Antingen hänger den under hakan och är hel, eller så har han tagit av den så den ligger någonstans i hagen och man måste laga den och alla spännen är trasiga. Därför tänkte jag att jag köper en flugmask som han kanske inte känner sig så instängd i men som ändå täcker ganska mycket. Får smörja och spraya med flugmedel mer ordentligt där täcket inte täcker så tror jag att han klarar sig. Har kliar sig ändå inte särskilt mycket. För jag och mamma orkar inte leta huva, laga huva och köpa nya dyra spännen hela tiden. Så nu hoppas jag att det här fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0