Regn

Usch vilket väder det är idag. Eftersom jag lånat bilen av mamma idag fick jag åka ut till henne till kl 8 imorse. Hade tänkt att jag skulle rida då och sy täcken och så, men eftersom det regnade redan då och jag visste att det skulle göra det resten av dagen ställde jag inte mina planer. Guffi klarar sig i täcket han har nu en dag till och man blir bara negetiv när man försöker göra något vettigt på hästryggen.

Men vi åkte iallafall till hagen innan mamma skjutsade hem mig igen innan hon åkte på jobbet. Där möttes jag av 4 nyfikna killar som kom springandes emot mig. Det har åskat i natt så det var nog lite uppskrämda och jag hade min självlysande lila regnjacka. Sedan hängde några fler på och började gå emot mig, men när Guffi såg att det var jag så stannade han. När jag väl kom fram till honom såg jag att flughuvan satt som den skulle, men täcket hade lossnat från bakbenen och åkt av rumpan och ryggen. Tur nog hade inga spännen gått av så det gick att sätta på igen. Det enda som var trasigt var tygbiten som sitter över svansen, den har lossnat. Jag får leta efter den imorgon när jag ska byta täcke på honom. Annars såg de ut att må bra och den lilla gråa Hvellur följde med mig en bit på väg ut ur hagen också. Jag var inte lika farlig när de märkte att Guffi inte brydde sig om mig, utan bara stod där snällt när jag satte på täcket igen.

Killarna som mötte mig i hagen, tydligen är man lite farlig i lila regnjacka.

En blöt Guffi men täcket på plats.

På väg mot bilen följde Hvellur med en bit, men dom andra stannde kvar vid Guffi.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Inget vidare väder Men flughuvan ser ju ut att ha klarat sig :)



SV: Haha, fränt med blått täcke! ;) Jag behöver också sätta mig vid symaskinen och laga ett av Eyjas täcken, tror hon fastnat med ena benremmen på något sätt...



2011-06-13 @ 19:22:29 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Hehe njaaa. jag skulle faktiskt behöva pengarna till veterinärfakturen, den FETA fakturan jag kommer att få. Men tack för erbjudandet :)!!

Vill ni ha kissunga eller vill ni fundera mer :)?

2011-06-13 @ 22:16:59 / URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Linda

Sv: Jo jag förstår hur det är att ha lite pengar, en annan har ju bara vikat i tre år.



Men vi har sagt till alla andra att vi inte vill pruta ner då vi tycker att en kattunge har lika mycket värde som ett annat djur, därför tycker vi att 500 är inte så himla farligt, vi satte även de priset så inte vem som helst skulle komma och köpa dom utan att seriösa ringde :)

Haha sedan har de kostat mycket mycket mat för oss, jag trodde aldrig det skulle gå åt så mycket mat som de gjorde till kullen :O



Hon är värd det priset tro mig ;) Ni skulle inte ångra er. Något som är lite speciellt med denna katten är att hon lägger svansen på ryggen, haha det ser så grymt roligt ut. Så kan hon gå runt så- som en liten radiostyrdbil ^^



Ni får väl fundera lite till men jag kan ställa upp med att skjutsa henne :)

Om du vill se fler bilder så har jag det, massor vid födseln och från första veckan.

Gå in på www.pixbox.se sök på LindaLundin. Där har du mappar med kattungarna. Tror jag tog kort tills de var 3 eller 4 veckor gammal.

2011-06-14 @ 10:34:13 / URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Jenny

SV: Oj, det låter knepigt! Men å andra sidan är jag väldigt dålig på att hantera en symaskin så det kanske inte är så svårt egentligen :p



Jag funderar på att köpa en sådan flughuva som du har förresten, har hört att den ska vara bra och så har den ju hål för pannluggen vilket kan behövas till de där islänningarna med fluffig pannlugg ;)

2011-06-14 @ 12:15:33 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Tja jag vet inte måste höra med sambo dock tror jag inte det kommer bli några problem:)



Vaccinerad är hon inte men tror inte det är dyrt faktiskt, någon hundring. Vi har aldrig vaccinerat våra katter men tror inte det är mycket pengar det handlar om. Att avmaska går bara på en hundring det med.



Nja hon var faktiskt den kattunge som åt minst men hon äter ju bra det gör hon :) Lagomt.



Jag har alltid sagt att denna kattungen vore nog den ända som kanske skulle kunna trivas i lägenhet. Hon var ju först tingad till en om bodde i lägenhet- men så kunde hon inte hämta katten, hon bodde en bit bort.



Men de andra kattungarna var lite vildare och ville gärna ut, den här var lite blygare och trivdes gott inne, nu är hon ju ute på dagarna ändå men visar aldrig att hon vill ut utan det är jag som har "slängt" ut henne haha, för att få lite frisk luft. Meeen jag ska inte säga att hon inte är busig, för det är hon, massor av bus haha den lilla fisen!



Från början lär hon nog vara skygg och lite rädd- hon har alltid varit lite försiktig på nya saker men har man gett henne tid har det släppt :) Dom andra klampade rätt ut genom dörren på bron medan hon satt på gaveln och kikade försiktigt.

2011-06-14 @ 12:22:09 / URL: http://elmo.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0