Skrittur

Idag tog vi en skrittur med Lena och Fylkir. Eftersom jag är så pass förkyld men Guffi ändå måste röra på sig så ville jag inte göra så ansträngade saker för mig. Men att skritta är bra för hästens muskler så det blev bra träning för honom ändå. Väldigt skönt och fint väder, och en trevlig tur. Skönt när man bara kan njuta.

När vi kom tillbaka kastade hans sig på saltstenen och vattenhinken och sedan fick han mumsa på lite mat. Smörjde in honom med Bio-skin oil under tiden. Han var jättetorr på främre delen av halsen så nu får jag smörja där varje dag jag är i stallet så han inte börjar klia av manen. Han fick även på sig sin nya flugmask och den passade väldigt bra. Jag tror att han inte kände sig lika instängd i den, och jag hoppas att han behåller den på!

Så här snygg blev han i den!

På väg hem tog jag en sväng i Birsta för att hitta mer flugmedel till ett så billigt pris som möjligt, och det fick blir Hööks igen. Behöver mer Skillingaryd salva också, men den var visst slut så det blir en annan dag. Funderade ett tag på att köpa Linfröolja, men det tar jag en annan dag också på Dille för där var den billigast. Jag vet, jag är snål! Men varför köpa något på första bästa ställe när man kan få det billigare någon annanstans?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket sött litet ufo ;D



Linförolja är aboslut billigast hos Gunnarshög: http://www.gunnarshogsgard.se/ frakten är gratis också :)



Vad bra att man får med extra spännen till Jacson-täckena förresten, det önskar jag att man kunnat få med Hööks-täckena också...

2011-06-07 @ 19:18:08 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0