Tisdag

Idag var det varmt igen. Luften stod helt stilla i stallet så där inne var det inte mysigt när 10 hästar stod inne. När jag kom till hagen låg Guffi ner och halvsov, utan huvan så klart. Jag gick bland träden på väg till honom för jag kände på mig att huvan inte skulle sitta där den ska. Men jag hittade den inte. Jag gick upp till stallet och tänkte att jag kunde leta efter den sen. Pratade med Julia och Emma som har Geisli som jag brukar rida med. Dessutom försökte Fylkir ta en tugga av min rygg. Han har stått inne i två veckor pga fång och är lite småputt på allt och alla. Emma hade ridit lite i paddocken på förmiddagen men skulle rida en gång till så jag frågade om hon ville följa med mig ut eftersom hon inte rider ut på Geisli så ofta. Så vi tog en liten tur, Guffis favorit. Där vi red när jag fastnade med örat i ett träd. Den här gången gick det dock bättre, ingen som fastnade. Travade lite och några små galopper, annars skittade vi. Han fick gå på långa tyglar eftersom han var så irriterad över alla kusar som flög omkring honom. I traven fick han också springa på i valfri form men sökte sig ganska bra neråt själv, vilken är bra.

Tillbaka i stallet smörjde jag in hela honom eftersom han har kliat sig på några ställen. Han fick stå i spilta i stallet och jag glömde sätta fast honom när jag tagit på täcken, jag gick iväg och när jag kom tillbaka hade han vänt på sig men stod snällt och väntade. Söthäst. Mamma kom upp när jag var klar och vi gick tillsammans i hagen för att hitta huvan. Jag hittade den dock vid träden, så jag måste typ gått rakt över den tidigare. Typiskt. Vi cyklades sedan hem till mamma och åt glass och bullar.

Imorgon kommer min bror från Danmark och hälsar på. Han ska vara här i en vecka, och på torsdag har jag lånat min gamla medryttarhäst Bothildur som han ska få rida. Kan nog bli roligt, många bilder ska jag ta på honom! Hon är iallafall världens bästa barbackahäst, så jag kanske tar och rider henne lite i hagen. Saknar att inte kunna rida barbacka när jag känner för det och därför saknar jag att rida henne ibland. Guffi kastade ju av mig sist innan jag ens kommit upp.

Två gamla bilder på mina och Bottans äventyr sommaren 2008


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härliga bilder :) Det har verkligen varit varmt de senaste dagarna! Men här ska det bli dåligt väder i helgen igen :(



SV: Nej visst verkar det oseriöst? Att rea ut en häst får mig inte mer intresserad av den heller...



De där jäkla älgarna alltså! Vi har också haft problem med att de river ner stängsel och hästnarna är ju livrädda för dem.

2011-06-29 @ 14:46:39 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

den här kvava luften är inte världens bästa hästväder =(

2011-07-04 @ 07:51:16 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0