Torsdag

Idag var det inte riktigt våran dag kände jag. Guffi hade tagit av sig flugmasken fast jag satt fast den i täcken! Fast inget var ju trasigt iallafall. Jag red bara en kort sväng på Guffis favoritställe. Dock var han väldigt seg först, bara slängtravade och lyssnade inte alls på min skänklar. Vi gick förbi där vi brukar svänga in i vanliga fall, och då försökte han vända några gånger men det fick han inte förän han gick snällt rakt fram. Hoppade lite i skogen och fastnade i ett träd med mitt öra. Haha. Jag skulle rida på en stig som går precis bredvid elljusspåret som vi brukar rida på. Det brukar vara några hinder där men nu hade ett träd vält så hela trädkronan låg över stigen och jag fattade inte det förän vi var mitt i den och mitt öra fastnade i en gren. Guffi höll sig lugn iallafall som tur var, men mitt öra var ganska ömt och rött när vi kom tillbaka till stallet.

Han fick lite mat och sedan tog jag fram vattenslangen, usch och fy tyckte Guffi. Men jag kämpade på med att blöta manen, svansen nådde jag inte så då fick jag hämta en hink med vatten. Tog och tvålade in manen och svansen ordentligt så han skulle blir ren, och det behövdes kan jag säga. Man såg på vattnet som rann av hur skitig han var. Men nu är han ren och nyinsmörd. Fast det gick inte så bra att smörja med bio-skin idag, han ville inte alls stå stilla. Annars brukar jag smörja när han äter för då står han stille. Det var folk och hundar ute lite överallt så han blev lite orolig när han inte såg dom. Den ena hunden brukar jaga hästarna i hagen, så han trodde väl att den skulle göra det nu också. Så tillslut fick vi gå in i stallet och stå i en spilta så han inte kunde komma någon vart. Sedan åkte flugmasken på igen och nu satte jag fast den ännu mer! Jag ger inte upp ännu! I hagen rullade han sig och såg ganska nöjd ut, fast vi inte riktigt var överens hela dagen.

Snart kommer veckans video upp, kan ni gissa vad det är på den filmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0