Ridlektion

Idag hade vi våran ridlektion som vi har varje vecka. Allt började bra, han var snäll och go och lugn. Vi skulle hoppa lite i dag, ett liten hinder på varje långsida. Han lyssnade bra och hoppade ordentligt över, så jag fick nästan lite ont i magen. Haha. Efter ett tag blev jag så varm så jag tänkte ta av mig jackan. En tjej höll i Guffi medans jag började ta av mig jackan och helt plöstligen blev han livrädd. Antagligen för jackan la sig på rumpan. Han gjorde en tväromvändning och vi galopperade runt en himla massa varm och jag höll i mig i manen. Åkte bara med och försökte lugna ner honom. Tillslut stannade han och det roliga var över. Efter det tog vi det lugn och skrittade mest och travade och då lyssnade han bra igen.

Jag är mest glad för att han inte bockade något alls! Han har alltid gjort det förut vid sånna tillfällen, även med andra innan jag började rida honom. Så det är en förbättring att han faktiskt inte vill bli av med mig från ryggen. Och det är tur man har bra balans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0