Fredag

Eftersom Guffi fått vila och sedan arbetat ganska mycket i två dagar så tog vi det lugnt och busade lite i paddocken. Det är så himla skönt att gå ut i hagen utan gummistövlar utan att bli dränkt av lera! Började med att longera honom i skritt och lät han gå på ganska ordentligt. Gjorde även lite halter så han skulle lyssna på mig. Sedan tog vi några varv i trav så han fick springa av sig, och det ville han gärna. Skönt med en pigg häst igen! Sedan gick jag lite mer bakom och försökte få ut honom på spåret, så fort jag hamnade fel så vände han sig mot mig, så det gällde att vara på rätt ställe hela tiden. Provade också att ta en lite galopp med honom och det gick riktigt bra och han ville gärna fortsätta springa efter att jag ville sakta av. Vi avslutade där och gick tillbaka till stallbacken och pratade lite med Merlins ägare. Han var riktigt mysig idag min lilla fluffboll så han fick goda morötter och äpplen att mumsa på. Släppte ut honom och hjälpte sedan E med att hålla i Dynur som fick ett fotbad. Han är så söt den lilla killen, och snäll och lugn fast han bara är en 4årig hingst.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Skönt med en sadel som passar!!



Det skrev jag :) En Lightweight gelpad, om du söker på google kan man köpa den lite varstans, minns inte vart jag köpte den faktiskt, den luktar iaf vanlij ;)

2011-11-13 @ 17:02:33 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Märker du någon skillnad på honom sedan du klippte? Piggare över lag?



SV: Travare vet jag inte om jag vill köra, men shettisar har jag konstaterat att är kul :)



De där två blev jag erbjuden att ta med mig hem eftersom de bara rymmer :p

2011-11-13 @ 20:39:59 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Ja, det känner jag också att vore en bra grej ;) Dock skulle jag nog överlåta inkörningen till någon kunnig människa, eftersom jag är helt grön på området.



Ja, lamm är så fruktansvärt söta! De som har stallet föder upp får så till våren lär det bli en massa små ullisar!:)



Tycker du att din klippvariant funkar bra förresten? Han svettas inte mycket på bogarna?

2011-11-13 @ 21:29:11 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Nu ställer jag en knasig fråga men kan du rida med glasögon? Är det inte risk för att dom åker av? Minns mina misslyckade försök med att rida med solglasögon..

2011-11-13 @ 22:10:08 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Låter som en trevlig häst.=)

2011-11-14 @ 16:56:38 / URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0