Måndag

Jaha, det gick ju bra att rida idag. När jag tagit in Guffi upptäckte jag att ena framskon fattades. Den hade han tydligen tagit av sig. Så jag ringde till hovslagaren som kunde komma senare i eftermiddagen, så då får jag åka tillbaka till stallet igen.

Jag tog och longerade Guffi i paddocken iallafall. Han skötte sig riktigt bra. Flyttade också lite bakdel och framdel. Sedan fick han äta lite mat medans jag gick runt i hela hagen och letade efter skon, men den var försvunnen. Så nu står han i en liten grushage med sin saltsten och väntar på hovslagaren. Han undrar väl mest vad han gjort för fel, jo, tagit av sig skon! Det var sånt fint väder idag fast lite blåsigt. Hade varit så skönt att få rida ut men så blev det alltså inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0