Onsdag

Idag blev det knappt en halvtimme i stallet. Guffi och hans kompisar stod vid lösdriften så han fick komma in och äta lite medans jag undersökte hovarna och borstade bort det värsta på honom. Hovarna såg riktigt bra ut så det är skönt, så det är nog inga problem imorgon. Sen fick han gå ut igen och såg ut lite som jaha, var det allt? Fast jag tror han tycker om alla sina slappdagar, latmasken. Vi myste lite i hagen innan de andra hästarna kom fram.

Nu ska jag ta fram dammsugan och städa lite, men egentligen vill jag nog bara gå och lägger mig. Inte mycket energi idag, men lika bra att dammsuga idag för imorgon blir det mycket annat att göra. Ska vara i stallet 12 om det är så här grått och dimmigt så Guffi kan torka lite innan hovslagaren kommer kl 13. Sedan tänkte jag att vi skulle ta en uteritt och traska runt i skogen igen. Dessutom ska jag hinna läsa ett kapitel ur min marknadsföringsbibel på engelska, men det går fortare och fortare för varje dag, så något lär jag mig väl av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0