Tisdag

Det blev ingen ridning i dag heller. Vaknade med en dunkande huvudvärk, snor upp till öronen och sandpapper i halsen, så jag låg kvar i sängen och skrev på min uppgift som ska lämnas in i kväll. När jag väl klev upp kom jag inte långt, till soffan och kurerade mig lite till. Men det är inte riktigt så synd om mig som det låter, jag är bara mest helt slut i kroppen och ingen ork till något. Men jag kom faktiskt nyss hem efter att ha varit till stallet och handlat lite. Åkte först och tittade så Guffi har skorna kvar, och det hade honom. Dom stod i lösdriften och mobbade Kná. Just ja, det kanske jag inte har berättat. Simlir har flytat i helgen och unghästen Kná har flyttat in till Guffi och damerna. Så nu går han själv med 4 tjejer. Det måste nog vara varje hästpojkes dröm, 4 tjejer för sig själv.

Sedan åkte jag vidare och letade utan någon som helst energi en ljusstake till sovrummet, men det blev bara mat handlat tillslut. Nu har jag parkerat i soffan och väntar på att sambon ska komma hem så vi kan äta pannkaka. Jag blir alltid sugen på pannkaka när smaklökarna försvinner i samband med förkylning... kanske för att det inte smakar så mycket egentligen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch, inte du också, alla verkar vara förkylda nu :( Krya på dig!



Guffi har det lika bra som Ganti då, som går som ensam grabb med 7 ston just nu ;)



SV: Visst är det frustrerande att sådana som kallar sig hästmänniskor kan vara så fruktansvärt trångsynta? Jag gissar att de flesta som uttalar sig på det viset aldrig ens nuddat vid en islandshäst...



Ja, lite mysko, men jag skulle faktiskt vilja testa! Några påpekade att det såg osäkert ut rent säkerhetsmässigt, men om jag förstod det rätt på hemsidan släpper bakdelen av bygeln om man råkar trilla av eller så. Om det funkar vet jag inte, men gör det det är det ju väldigt bra :)



Jag har inte din mail, men maila mig du på [email protected] så pratar vi mer om det där! Jag kan absolut betala för frakten, det är inga problem :)

2011-11-29 @ 20:58:15 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0