Torsdag

Idag fick jag äntligen åka till stallet, dock med vinterdäcken fortfarande i bilen. Dom jäkla däcken passade inte. Tog mammas gamla däck för hon köpte nya och det borde passa, men det gjorde dom inte. Så nu är jag utan vinterdäck. Morr.

Så när jag väl kom till stallet var jag inte på så där jättebra humör. Men det var så fint väder så jag ville ändå rida ut en lång tur och bara mysa. Guffi var ganska ren så borstningen gick fort och sedan red vi iväg. Har börjat använda täckbyxor nu eftersom mina ridbyxor har gett upp totalt. Tog även på mig pannband under hjälmen och det var faktiskt riktigt skönt under alla kläder. Vi red på asfalten bort mot "skogen" och hagen där unghästarna/ston har stått hela sommaren. Det gick inte alls så bra på vägen dit, jag red som en kratta och hade tankarna på andra ställen. Men när vi väl kom fram tänkte jag att vi skulle prova att rida upp i skogen där vi bara varit en gång tidigare. Stigen är igenvuxen så inte så lätt att veta var man ska gå när man bara ridit där en gång, men Guffi visste precis var han skulle! Han blev så glad av att få traska runt i skogen och lyfta på fossingarna. Så då blev jag också på bättre humör och resten av turen gick lite bättre. Vi kom ut på grusvägen där vi skulle och det var Guffi som styrde hela vägen, duktig kille. Sedan red vi runt en annan hage som och finns där innan vi red hemåt igen. Det blev mycket skritt idag, lite tölt, lite trav och en del galopp. Han var ganska ofokuserad, men det var jag med så jag känner mig ändå ganska nöjd med den mysiga turen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Ne det går aldrig att få in henne om vi inte tar henne från stallet :( Gruvar mig när vi ska hem från vet igen för där kan vi inte lasta från nå stall- Fifa har blivit sämre vid lastningen och som det gick sist är jag orolig över denna gång!

2011-11-17 @ 18:27:49 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Mikaela

snyt med renoveringen men svårt att se vad man skriver nu när man skriver kommentarer.



Jag bytte däck igår, men dessvärre var dubben nästan helt ner slitna så vi får se om jag klarar mig hela vintern..

2011-11-17 @ 20:08:05 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Typiskt att inte däcken passar! Hoppas du får tag på några så du kan åka till stallet även i vinter.



Sv: Ja, lite saker fick jag med mig hem :)

2011-11-17 @ 20:20:24 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Jag var nog lite trött, glömde länkarna.. Men nu går det :)

2011-11-18 @ 11:18:00
Postat av: Jenny

Vad härligt att han tyckte om det, det där med att klättra i skogen brukar ju gillas av min fläckiga dam med :)



SV: Haha,det var ju det också. Men om man gör hästen rumsren så kanske? Eller lindar in den i plastfolie...



Tack! :)

2011-11-18 @ 20:08:13 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: sofia

Jaa vad kul :D Du får heja på lenja, hon är ifrån hemmaplan så hon måste vinna ;)

2011-11-19 @ 18:32:47 / URL: http://ryttartrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0