Lördag

Idag blev det en tur till stallet på eftermiddagen, var mysigt höstväder så vi tog en liten skrittur idag. I början på asfalten gick det väldigt långsamt, ville att han skulle välja tempo själv för att se om han blivit piggare. Men när vi svängde in på grusvägen ökade han tempot och gick på riktigt bra, fast i väldigt hög form. Han ville även trava lite så jag lät honom rulla två gånger, inga krav där heller. Tror han blivit lite piggare faktiskt, men har får det ganska lugnt nästa vecka också. När vi kom tillbaka till stallet fick han mycket mat så han skulle få lite mer energi förhoppningsvis. Jag gick till ridhuset och tittade på när E red för Johánn på hans häst Elding. Dynur var trött och Urga tappar bakbenen, så hon fick ta hans häst i stallet. Och vilket krutpaket! Såg helt underbar ut at rida, tog i allt vad hon hade och var jättefin. Så om ni leter häst, titta definitivt på den här tjejen. Länk till Johánn hemsida.

Sedan fick Guffi gå ut och var nog nöjd efter den lite motionen. Jag hade med mig kameran idag, men dumt nog glömde jag den i stallet när jag åkte hem, så några nya bilder blir det inte idag. Igår fick han springa av sig lite i ridhuset, han sprang faktiskt några varv i en lugn trav utan att jag jagade på, så han tyckte nog det var roligt. Filmade lite, men är ganska svårt när man filmar och jagar på häst samtidigt, men jag kanske kan klippa ihop något av det någon dag. Vi tränade också lite lydnad, stanna när jag stannar, gå och springa bredvid mig osv. Fast han sprang ju förbi mig med sina trav steg och jag hade gummistövlar.

Urga förresten, hon tappar som sagt bakbenen efter sig. De är oroliga för att det är spatt. Hennes mamma fick det och henne var de tvungna att avliva. Så jag hoppas verkligen att fina fina Urga inte har spatt och att det bara är något med muskler eller ja, något simpelt. Hon är ju ändå nyligen inriden och ganska tjock nu, så det kan ju vara något annat.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Nu kommenterar jag igen :) Glói hade spatt och de tänkte avliva honom för det var så illa, men det blev bättre och jag märker inte av det mer än när vi löshoppar för att han inte kan lyfta bakbenen ordentligt. Men det är just mellanstadiet som är värst... tråkigt med spattgrejen :(

2011-10-30 @ 01:00:38 / URL: http://http://saintinhell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0