Måndag

Idag blev det en kvällstur till stallet. Sambon är borta igen och då kan man passa på att vara i stallet när resten av världen också är det, så har man lite sällskap.

Dock blev det en uteritt själva, men det gjorde inget för det gick riktigt bra! Han hade väldigt bråttom ut och när jag hoppade upp var det flera tonårstjejer som pratade och E med hennes barn precis bredvid, så han blev väldigt stel, men det gick bra. Sedan red vi iväg och det började mörkna så vi var beklädda med alla reflexer jag har nästan. Red ut på asfaltsvägen och runt till andra sidan ån, längs med grusvägen på den sidan och bort en bit och tillbaka på asfaltsvägen igen, man kan säga att man rider runt gården med lite marginal.

Tog först tölt när vi kom til grusvägen och det gick undan idag! Han höll den också ganska länge fast det gick så fort så det kändes som ett väldigt framsteg för oss. Sedan tog vi traven och rullade över i galopp efter en stund. Han var lite tittit när det blev mörka fläckar på vägen, men annars gick det hela jättebra. Sedan tog jag lite tölt men när vi kom fram till bron över ån blev han väldigt ofokuserad på mig, så vi tog trav istället. Och han travade faktiskt över bron. Sedan försökte vi med lite tölt igen, men det gick inte lika bra då så jag lämnade den så. Tog istället traven och jobbade honom riktigt lång och låg och han gick riktigt fint bitvis och sänkte sig rejält så ryggen kom upp. Efter en bit gick det i ett väldigt lugnt tempo samtidigt, så han jobbade verkligen med hela kroppen. Skritt hela vägen hem sidan och massa mums när vi kom tillbaka i stallet. Han var riktigt duktig idag!

Sedan pratade jag med Simlirs ägare och E innan de skulle rida i ridhuset. Tittade även en stund på lektionen som var där inne, skulle verkligen vilja rida några lektioner snart om jag hade pengarna till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0