Måndag

Så här mysigt hade jag det i hagen idag.

 

Idag hade jag en sån där när jag verkligen ville göra något men allt kändes ganska tråkigt. Hade lust att åka till stallet, men inte göra något där. Så på eftermiddagen åkte jag dit, drog på mig gummistövlarna och tog med mig mina regnbyxor. Ut i hagen gick jag med en morot till Guffi, gick upp på kullen där hästarna stod och satte mig på en sten och njöt i solen. Tänkte att Guffi skulle få komma fram av sig själv så satte mig inte jättenära. Unnurbrá var så klart fram först, nyfiken i en strut. Men om någon annan ska gå fram till mig måste ju Guffi också kolla vad jag sysslar med. Han fick mumsa på morotsbitar när han väl kom. Jag vill så gärna att han ska komma på inkallning och detta är nog ett steg i den riktningen för oss, något annat jag provar har inte riktigt fungerat. Sedan stod jag och hängde lite på honom medans Unnurbrá försökte äta upp mina regnbyxor.

Jag har även en liten film, men den kommer vid ett senare tillfälle. Mina barbackaplaner går just nu inte så bra, har faktiskt inte provat alls. Det finns ingen lugn, bra, inhängnad plats för oss just nu. Paddocken är arbetsplats för nya stallet. Ridhuset ligger vägg i vägg med nya stallet så det bankas och spikas förfullt på dagarna, på kvällarna är det massa folk på gården och dessutom har det varit kurs i två veckor. Så dom planerna hamnade lite på is igen.

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Härliga bilder :D

2011-11-01 @ 21:01:45 / URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Saga

Din häst är väldigt söt!

2011-11-02 @ 18:40:48 / URL: http://updatemyicehorse.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Verkar som en kanondag, magiska bilder

2011-11-03 @ 15:35:12 / URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0