Min första (riktiga) bilkö

Idag har jag inte varit i stallet utan ute och åkt på äventyr kan man säga. Först hade jag en arbetsintervju i Västerås, får se hur det blir med det sedan. Trodde jag glömt plånboken hemma när jag skulle betala parkeringen, men den låg i bilen sedan jag tankade. Sedan åkte jag runt på lite olika butiker och gjorde några fynd. Började med Hööks. Den här veckan hade de extrapris på sulor och jag kände igår att jag behöver ett par i mina ridskor. De har väldigt tunn sula så det blir kallt fort. Sedan gjorde jag mitt riktiga fynd. Jenny tipsade för ett tag sedan om att de reade ut eksemtäcken för halva priset, men det fanns inga kvar i rätt storlek till Guffi. Men i butiken idag började jag leta igenom hela korgen som var fylld med täcken, och där, hittade jag ett i rätt storlek! Så nu har jag ett hela nytt täcke till nästa år! Hittade även en klöspelare på Biltema till katten så hon kan sluta förstöra våran säng förhoppningsvis.

Sedan när jag åkte hem tog det stopp ganska snabbt. Knappt någon bil från Erikslund var det en LÅNG bilkö, pga någon olycka. Men jag hade ganska tur för polisen ledde om trafiken och det började dom men ganska precis innan jag kom fram, så jag fick åka på lite sight-seeing mot Hallsthammar. Det var en ganska lång och tråkigt väg, jag var trött, såg inget för solen, och ville bara hem och bort från den täta trafiken. Jag kan bara säga, detta var min första riktiga bilkö där jag körde, och jag är glad över att ha bott där jag bott hela livet och sluppit dessa. Att det kan bli sådana köer så fort är för mig ganska otroligt, i Sundsvall är det "kö" när man inte kan köra 110 fram till första rödljuset. Man får ett annat perspektiv på saker när man bor lite närmare större städer.

Imorgon ska jag följa med A till Kvicksund, deras hästspa. Hon ska åka med Krafla och en till häst från ett annat stall, ska bli roligt att följa med på.

Vad har ni gjort för roligt idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0