Onsdag

Kom precis hem från stallet. Guffi har haft lite vila i två dagar nu, men ikväll var jag iallafall ut och pysslade om honom lite. Ganska bra att åka dit och mysa lite utan att han ska känna att jag alltid ska sätta krav på honom. Hämtade honom samtidigt som några ridelever hämtade ridskolehästarna, och han bråkade lite, men när jag var lite mer bestämt gick det bättre.

Tog in honom i stallet och tog av täcket. Då kom A och berättade att en till häst blivit skadad, gamla Bangsi. Gah! Så nu ska de dela på Guffi tillsammans med Simlir och antagligen Urga, Unnurbrá och ett till sto, och deras ridskolehästar. Dom kan ju inte ha skadade hästar hela tiden, då har de inga hästar till eleverna. Men jag tror nog det kan bli bra ändå om de ändå blir några stycken. Guffi verkar ju gilla Urga och Unnurbrá och kommer nog bättre överens med Simlir nu också.

Jag började skrubba rent benen och hovarna, han hade klumpar av lera nere vi hoven så jag fick hålla på ett tag innan allt var borta. Han stod snällt och åt en stund och när maten var slut stod han fortfarande lugnt. Sedan tog jag tag i svansen. Min svansbortare Julia kunde jag ju inte ta med mig ner, så nu får jag allt borsta svansen själv. Och eftersom jag inte gjort det på några veckor fick jag använda mycket pälsglans och borsta ett bra tag. E och hennes dotter kom och pratade. Hennes dotter blev så inspirerad så hon började borsta Dynurs svans och fick låna min borsta. Hon önskade sig även en sån i julklapp.

Sedan åkte täcket på igen och han fick gå ut till de andra tre som var kvar. Jag pratade med E om att raka honom, och hon skulle nog hjälpa mig någon dag med deras maskin, så vi får se hur det går. Tror ni han står stilla? Vi pratade öven om att en tränare ska komma om två veckor, vem det var har jag glömt, men på fredagen skulle han ha teori och man fick vara med för 100kr. Vi får se vad det blir med det.

Imorgon ska jag försöka smyga ut i deras sommarhage som de bara hyr marken, och fotografera Guffi. Ägarna var visst lite petiga, så jag får helt enkelt smyga så ingen ska skälla på mig. Men E sa att det gick bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha och jag tyckte inte om lövet, för westernlikt, jag rider ju westerninspirerat men vill inte ha westerndetaljer ;)

2011-10-05 @ 21:05:57 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Okej, ja nån skadad häst vill vi inte ha! Vad bra att Musli trivs, lill ungen, eller hon må vara riktigt stor nu. Jag tror att det går i generna med skrikandet, alla kattungar efter våran kattmamma pratar alldeles för mycket, precis som hon själv :)



Idag blev jag så less på henne så hon fick åka ut :O

2011-10-05 @ 21:25:24 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo visst är det roligt med en social och pratglad katt, men inte klockan fyra på morgonen. Först skriker hon att hon ska in, vi väntade ut henne en gång 1 timme skrek hon - då tog vi in henne- hon kommer in, sätter sig och skriker mitt i natten, hon får lite mat, sedan sätter hon sig och skriker i fem miunter JÄMT efter maten, sedan väcker hon oss tidigt på morgonen och skriker ända tills någon kliver upp och släpper ut henne.



Ne jag önskar hon kunde vara tyst :P

2011-10-06 @ 09:35:48 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Näe, inte en till häst :( Hoppas den inte vart allvarligt skadad!



Ibland är det jätteskönt för både en själv och hästen att åka ut och gosa och pyssla utan att ställa krav, då stärker man ju banden sinsemellan :)



SV: Jepp, jag har haft dem förut och tycker de är riktigt bra! De är en lien aning större än normalt tycker jag. Har Guffi 135 i vanliga fall? Eyja drar 125.

2011-10-06 @ 10:55:14 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0