Torsdag

Var riktigt seg i morse fast jag tänkte åka till stallet tidigt, men jag kom inte dit förän vid halv 12. Hämtade Guffi längst ner i den blöta hagen, vi fick bråka lite på några ställen för att han skulle gå framåt och sedan när vi skulle inte i stallet. Han trodde väl det skulle bli rakning igen, men tillslut kom vi in.

Red ut med bootsen för första gången och började jobba med honom i skritten på asfalten och tillslut släppte han och det gick att böja honom riktigt mycket (för att vara han) åt båda hållen. Kortade och längde stegen. När vi kom in på grusvägen tog vi först tölt och den var riktigt trevlig idag. Sakta av till skritt några gånger emellan och precis i slutet av en töltsträcka sänkte han huvudet och gick i en jättefin form! Så det finns där, väldigt roligt att se. Sedan tog vi en galopp så han fick sträcka ut sig lite. Efter bron tog vi trav istället och då tränade vi på tempoväxlingar endast med hjälp av vilken takt jag red lätt i, hade långa tyglar så ingen kontakt med munnen. Han lyssnade väldigt bra på vad jag gjorde, blev både kortkort tempo och travaretrav. Märkte inte så stor skillnad med bootsen, men det är ju ingen vikt på dom så det är inte så konstigt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad är det för boots du har? Vanliga gummiboots eller? Sådana har ju jag för att Rósa inte ska smida men nu har hon slutat smida så mina ligger och samlar damm för tillfället :p Man vet ju aldrig om hon börjar igen, dock...



SV: Det kanske man skulle testa! Å andra sidan har jag inte någon vidare sits heller men jag lyckas inte få hästar att gå så fint :p



Våra katter kräver också mat först av allt när man stiger upp, ger man dem inte då är det synd om en!

2011-10-21 @ 10:52:56 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0