Torsdag

Blev inte riktigt som jag tänkte mig idag, det regnade av och till och ridhuset var upptaget av något företag.

Tog med mig kameran till stallet även om det regnade av och till. Guffi var så klart mer lerig än vanligt bara för att jag tänkte fotografera honom, men det försvann ganska lätt. Så precis när vi kommer till hagen började det regna, men inte ger jag upp för det! Jag ville ha mina bilder. Det gick nog ganska bra, han var lite närgången, men när vi hittade ett äppelträd med massa fallfrukt under stod han stilla.

Efter fotograferingen blev det en liten uteritt istället för att rida i ridhuset. Det var som sagt upptaget så det får vi ta en annan dag. Red längs med hagarna fast på andra sidan och sedan bort längs ån till grusvägen och bron. Red då åt höger och på andra sidan av ån och tillbaka. Han hostade en del, men det gick över efter ett tag. Tog en lång galopp och försökte ställa honom åt vänster, men det är inte lätt. Men det gick några gånger och då sänkte han även huvudet fint. Blev lite tölt innan också men han kändes väldigt stel och ville inte alls lyssna. När vi kom tillbaka var företaget klart i ridhuset och de tyckte Guffi var en fin häst.

Bilderna kommer nog sen, om jag hittar någon bra som borde visas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0