Måndag

Det blev en snabbvisit till stallet idag. Gick ut i hagen för att hämta honom och insåg att jag glömde ta på mig gummistövlarna med det gick bra ändå. Flocken stod bakom kullen och allt verkare lugnt. Övade på vägen tillbaka på att leda honom som M tipsade om och han är riktigt duktig nu, fortfarande lite svårt att styra men det blir bättre och bättre. I paddocken stod en snickare och luftpistolade ihop massa plankor som jag tror ska bli det nya stallet! På stallplan stod det även massa gubbar som diskuterade något om grushögen som ligger där, vet inte riktigt vad som sysslade med men Guffi tyckte det var lite läskigt, så han började backa. Då fick han gå runt mig några varv och sedan gick det bra att gå förbi som och in i stallet med spiltorna. Gjorde iordning lite mat till honom så han kunde få sin dagliga dos av Kisel och Linfröolja. Medans han åt gjorde jag rent bakhovarna så han inte ska få skav av bootsen. Sedan provade jag det nya tränset. Hmm...jag tror det passar. Men pannbandet var för litet, eller Guffis huvud var för tjockt, hur man nu vill se det. Tog därför av det och då kändes det lite bättre, så nu är nosgrimman lös som jag är van vid med träns, blir nog bra det där. Spelade in en film så ni kan få se om ni vill, han kunde inte riktigt stå till för att det skulle bli någon bra bild med mobilen. Sitter nosgrimman rätt? Jag brukar bara använda remont så jag har lite svårt att säga. Sänkte den ett hål till efter filmen iaf.

Sedan gick vi ut till ridhuset efter jag gjort rent bootsen som legat i vatten. Busade runt lite och han for iväg i några så skuttbockningar när jag jagade på honom. Försökte leka med en av bollarna också men han tittade bara konstigt på mig. När jag sedan släppte ut honom gnäggade han så högt han kunde kändes det som. Sedan galopperade han iväg till de andra hästarna, glad verkade han iaf. Tror han tycker det är skönt att inte behöva göra så mycket när jag kommer.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tror nog att nosgrimman sitter bra efter att du sänkt det ett hål till,för på filmen såg den ut att vara lite för högt upp.

2011-09-26 @ 20:50:46 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0