Nya stallplatsen

Resan ner gick bra när han väl gick på transporten efter två timmar. 7 timmar tog det att åka ner så det var mörkt när vi kom fram. Han klev snällt av transporten och gick som en liten snäll lammunge med mig bort till ridhusen där de har 4 boxar, en som han fått sova i i två nätter nu. Han gick gå lös en stund i ridhuset och undersöka lite. Hur lugn som helst. Både jag och mamma var lika förvånade, lite stressad trodde vi nog han skulle vara. Sedan fick han stå inne med en 1årig arab som är skadad och en till som jag inte vet vem det är.

I går när jag kom till stallet och gick mot ridhuset ropade jag på honom så man hörde att de började röra på sig där inne, och när jag kom in så möttes jag av en Guffi som gnäggade åt mig! Första gången, man blir så glad! Vi tog på honom exemtäcket och tog ut honom i paddocken så han fick röra på sig lite. Han gick omkring och tittade på de andra hästarna runt omkring och tog ett litet skutt. På vägen till stallet stannade vi och köpte boots åt honom, så nu har han boots på bakhovarna så skorna inte åker av, för då får man inte på dom igen. Sedan ställde vi honom i en liten hage med gräs, så han fick äta. Och vi åkte och åt lunch.

Vi åkte tillbaka efter lunchen och pratade med tjejerna som äger gården A och E. Så vi kom in på det här med mask, och så blev Guffi avmaskad på en gång. Skönt att inte behöva tänka på det. Sedan gick vi runt lite på gården och tittade på de andra hästarna, en pratade Guffi med annars tittade dom mest på varandra. Det var riktigt skitväder igår, storm hela dagen. Så vi lämnade Guffi och åkte på en tur till Örebro där min mamma bodde när hon var ung.

Innan middagen (sen middag) runt halv 7 åkte jag upp igen själv för att kolla hur det var med honom och om de tagit in honom än. Men det hade dom inte så jag gjorde det själv. Han fick ta av sig flughuvan och bootsen och var lite orolig i boxen. De hade lektion i ridhuset så han ville gärna stå och titta på vad dom gjorde. Smörjde in exemen lite grann och sedan sa jag godnatt i blåsten och åkte hem.

Här är lite bilder.

Jag och Guffi hälsar på verksamhetshästarna i lösdriften. Jag har min berömda (fula) mössa på mig, men o så bra den är!

Mamma och Guffi.

Ska klippa ihop filmerna från när han gick omkring i paddocken snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0