Världens bästa häst!

Igår när jag pratade med tjejen från Skellefteå berättade hon att hon sysslat mycket med NH och då passade jag på att fråga vad hon tyckte jag skulle göra med Guffi när han bara backar eller går bakåt när man ska ta in honom från hagen.

Så idag provade jag det hon sa. När han backade backade jag honom ännu mer, som jag också gjort tidigare. Sedan började han snurra och då snurrade vi tills han blev less och lite till, drev på ordentligt så han skulle förstå att jag menade allvar. Och sedan kunde vi gå, jag vid hans manke ungefär. Blev lite svårt att styra så vi fick gå några extra varv. När vi väl kommit ut från hagen, gissa vad som hände! Vi springer! Jag har aldrig lyckats springa med honom när jag håller i honom i grimskaft, så snacka om att jag blev glad när han själv tog initiativet till att faktiskt springa! Vi lyckades även med samma sak på väg ut i hagen igen, så idag var han världens bästa.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Skönt med ett sånt framsteg!

Hästar är lite som barn, man måste luras och hänga på ibland tills de lessnar.

2011-09-22 @ 18:56:06 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0