Hel halvdag i stallet

Jag ligger helt utslagen i soffan efter dagens många timmar i stallet. Var ett tag sedan jag var där så länge och bara tog det lugnt. Sist var när Guffi flyttade, men då var det inte lugnt. Åkte ut vid 1 och var inte hemma förän halv 6 efter att ha handlat lite hästsaker men även annat.

Jag och Frida skulle rida och så blev det. Det var varmt och skönt, en riktigt perfekt heldag i stallet. Gjorde iordning hästarna och red först ut på åkrarna ett varv, tog lite trav med Serstök först men sen tog jag och Guffi täten så hon fick lite draghjälp. Ute på grusvägen igen tog vi tölt och både jag och Frida tyckte att Serstöks töltförsök lät bätte än sist, så hon börjar nog få kolla på benen. Sedan red vi upp i skogen och lufsade runt och utforskade stigar, men vi kom inte fram till så mycket den här gången heller, men vi kan iallafall rida runt där upp i säkert en halvtimme iallafall. När vi kom ner igen red vi ut på åkern på andra sidan gran- och björkskogen och tog trav bortåt. Vände sedan och då tog vi galopp, Frida och Serstöks första tillsammans till och med! De har ju inte ridit så mycket eftersom hon haft föl och sedan varit på tillridning, så det är inte så konstigt att tölten och galoppen inte tränats så mycket. Vi höll ett lugnt tempo och Guffi trampade på riktigt bra, kändes som att han arbetade ordentligt med bakdelen utan att jag krävde det. Vi skrittade sedan av på grusvägen.

Vi åt lite chokladkex och Guffi ville väldigt gärna ha, men han fick nöja sig med sina Digestivekex istället, men de var nog lika goda enligt honom. Sedan gick vi ut och mockade lite i hagen så gräset ska växa lite bättre. Guffi stod under granen och åt sitt hö, Serstök gick istället runt och letade gräs. Onödigt, tyckte nog Guffi, när människorna letar mat åt en och ger den istället. Byggandet av vindskydd förresten påbörjats, hål för plintar har grävts och den första spiken är i, men inte mycket mer än så har hänt än så länge.

När vi var klara åkte jag runt för lite handlande. Först Citygross och köpte flugmedel som var på extrapris och hittade även en fin utekruka jag ska ha lite blommor i. Sedan åkte jag till Hööks och där blev det Skilligaryd hästsalva, de hade 10% på allt så jag passade på ett köpa en burk inför sommaren när jag kladdar in halva Guffi med det. Det går åt några burkar... Gick in på Blomsterlandet och köpte penséer till krukan och tillslut mathandling innan jag äntligen kunde åk hem och äta en god middag.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så härligt med en lång dag i stallet!



Sv: jo köksbordet är litet, det är det jag hade i min lilla lägenhet. Vi kände att det inte vart det mest akuta med ett nytt. Vi kan inte köpa allt på en gång.

2012-04-29 @ 09:27:00 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, Guffi tänker helt rätt ;) Varför leta själv när man har människor som gör det åt en?

2012-04-30 @ 20:01:49 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0