Jag är lycklig!

Inte på grund av Guffi, eller det är jag ju också, men för att jag äntligen kan använda min egna världsbästa dator igen! Har köpt en liten sladd så jag kan koppla den till tvn eller en vanlig skärm. Så nu sitter jag på golvet framför tvn, får nackspärr men vad gör det när jag kan använda min dator igen! Det är alltså skärmen på min macbook som är trasig, själva datorn är det inga fel på.

Igår var jag ut på dagen själv till stallet och tog en promenad i skogen med Guffi. Hade en dunkande huvudvärk så ville inte skumpa runt. Så vi gick ut i skogen och försökte hitta någon bra stig så man kan komma ut någon annanstans så småning om. Kom ganska långt och man såg ut det blev ljusare, men stigen försvann och det låg träd där man skulle kunna gå så vi gick tillbaka igen. Han spanade en del efter älgar, men insåg nog att det inte skulle komma några.

Smörjde in honom lite i man och svans, lika bra att börja innan han börjar klia sig. Men det var nog slöseri med bioskin...

För idag har det toksnöat hela dagen och hästarna såg ut som blöta trasor. Helen hämtade mig vid 10 så vi kunde ta in hästarna innan veterinären kom och vaccinerade och kollade tänderna på Serstök och skrev i Guffis pass att han blivit vaccinerad eftersom jag glömde det hemma när det gjordes.

Blev bara en liten stunds tömkörning. Veterinären tyckte jag var tokig som inte låg hemma i ett varmt bad istället. Men vi kämpade på i kanske 15min. Gick ganska bra, han vill inte böja sig utan svängde istället. I traven jobbade han på fint och sänkte sig själv och upp kom ryggen så bra så. Gick en svänd på vägen också innan vi gick och torkade lite.

Snöar gör det fortfarande, tur nog ligger inte mycket kvar. Nu håller jag på att baka Sputnik, mums!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Vad jag vet så ska vi inte åka mer efter juni. Men vi får se va kunden tycker. Fast nu vill jag ju åka dit! Vad världen är liten:) Vad är det för jobb?



Katten blev utskriven idag och vi väntar på nya provsvar. Dom var positivare idag och tror mer på att hon drabbats av en infektion än att det är något kroniskt.

2012-04-20 @ 20:10:53 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas ridvägsletandet ger bättre resultat i framtiden. Hur har ni med ridvägar? Det är fasligt tråkigt när man inte kan variera ridturerna mer än två vägar eller så, jag känner mig lyckligt lottas som står i ett stall där det finns hur mycket ridvägar som helst.

2012-04-21 @ 13:44:12 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0