Dagens regniga ridtur

Igår spöregnade på vägen ut till stallet men solen kom fram sedan så vi kunde ta en promenad i skogen på andra sidan om åkern. Guffi var även då väldigt pigg och på, roligt att se hur han har vaknat till liv. Vi försökte ta oss igenom till vägen på andra sidan, men det gick inte så bra. Guffi hade riktigt mycket sår i ansiktet så han fick ha nosludd på grimman så det inte skulle skava. På vägen hem var jag in och handlade och köpte zinksalva åt honom som jag ska testa, som Carro tipsade om. Hennes Bingó är från samma gård på Islands som Guffi.
 
Idag har det varit fint och soligt väder hela dagen, förutom den stund vi var ute och red. Självklart kom det ett kallt duggregn precis då. Kändes verkligen som hösten var på väg där ett tag. Guffi hade lite svårt att stå stilla när jag skulle sitta upp, men Frida tyckte han såg mycket mer avslappnad än sist så det går åt rätt håll. Vi kunde skritta lugnt redan från början också så det var skönt. Det blev mycket skog, mest för att undvika regnet och det flöt på riktigt bra. Han var fint i traven när jag tryckte på och ihop honom lite, men det är ju hans bästa gångart. Testa lite tölt idag också, det var inte riktigt lika lätt eftersom han ville ikapp Serstök och han hade huvudet väldigt högt. Det kan dock bero på det tredelade sötmalmsbettet, men vi får väl se framöver. Tog en liten busgalopp innan vi gick in i skogen igen. Vid det sista stora diket kastade sig Serstök över så jag tror Guffi trodde hon kom springandes, så han for i väg i några galoppsprång, men man kan ju få busa till det lite. Skrittade runt i skogen innan vi gick hemåt igen, så där lagom blöta.
 
Guffi blev helt inkladdad i zinksalvan som la sig väldigt bra på huden, så nu hoppas jag den hjälper. Hans nosgrimma ligger precis ovanför ett av såren, så jag tror det blir utan den imorgon. Vi har börjat stretcha hästarna, sedan igår, och det har redan blivit lite bättre. Vissa saker är visst väldigt sköna att göra tydligen. Men jag tänkte skriva om det i ett annat inlägg, det var inte alls så svårt som jag trodde.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas salvan hjälper på Guffi! :)
Tycker som du skriver, att den "fäster" bra och verkar sitta kvar en bra stund :)

2012-08-25 @ 19:39:16 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: svea-karin

men då får jag åka till er isf då. :D

2012-08-25 @ 20:21:53 / URL: http://karinmattson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0