Kalla kvällar och ny bil

Den här veckan har det inte varit varmt, i måndags kväll drog jag på mig min nya lurviga tröja och vindjackan i stallet och längtade efter långkalsonger. Det blev longering över bommar den dagen. I början var både han och Serstök helt förskräckta över alla saker vi ställt ut, men med mycket beröm för minsta lilla steg över en bom så insåg Guffi hur roligt det var, speciellt med mer beröm. Han är ju lätt att övertyga vissa gånger. Han gick riktigt fint i traven och sänkte sig fint med hjälp av halsförlängaren. Tog upp mobilen för att filma, men nej det gick inte. Då körde han upp huvudet och såg riktigt trotsig ut. Men jag fick ju se hans finfina trav iallafall.  När jag kom hem insåg jag att jag glömt telefonen i stallet så det var bara att åka tillbaka, typsikt, men då drog jag på mig vinterjackan faktiskt.
 
Hade tänkt ha sötmalmsbettet men upptäckte att det blivit vassa flisor på koppardelen redan, så det ska få åka tillbaka till Hööks. Tänker definitivt kräva pengarna tillbaka för det ska inte bli så efter bara 2-3 gånger i en hästs mun. Men jag ska köpa ett annat utan koppar delen i mitten, men det blir på något annat ställe.
 
Igår på väg hem från jobbet ringde Helens mamma och sa att Guffi dragit av sig täcket. De hade försökte sätta på det men inte fått till det. Dessutom var han väldigt irriterad på alla insekter så han slog med benen och höll på, så de hade gett upp. Så det var bara att ta bilen ut till stallet och ta på ett annat täcke. Han hade lyckats riva upp sömmen på halsen, hela vägen ner till bogen, så det var ju inte konstigt att det inte gick att få på igen. Huvan hade han också tappat, så nu är två borta. Han fick istället ta den med trasigt öra, men jag offrar hellre ett öra än hela ansiktet. Filmade lite när jag letade huvor i hagen och Guffi gick efter mig nästan hela tiden och ville gärna gå in. När jag hade tagit på täcket gick han iväg mot utgången och jag började gå åt andra hållet, då stannade han och tittade som "Ska vi inte gå in? Men jag vill ju!" och sen kom hem emot mig igen. Det är bara synd att han inte kan berätta var han lägger huvorna.
 
Idag har min sambo även fått sin nya företagsbil så vi har varit ute och provåkt. Jag kommer sakna den gamla, den nya känns alldeles för ny och stor. Men jag ska få köra den hela vägen till Strängnäs på fredag, så jag får säga hejdå ordentligt.
 


Lite fin trav från i våras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0