Letar nosgrimma och andra tränsproblem

Eftersom jag köpte ett nytt nackstycke måste jag nu hitta en ny nosgrimma också. Inte det lättaste eftersom jag är lite snål, och det ska vara rätt färg på läder och spännen. Vill gärna ha det så billigt som möjligt, bara det är helt och fint är jag nöjd, så jag letar mycket begagnat. Men nu har jag nog hittat en.
 
Just nu har jag tre träns plus ett bettlöst, men det är inte i läder utan ett repträns i lila. Mitt första är med flätad nosgrimma och pannband och mässingsspännen. Det köpte jag på blocket när jag skulle köpa Guffi och jag gillar det verkligen. Nu sitter hacket på det för att det passade bäst och därför används inte nosgrimman, men hacket är silver så det passar ju inte helt.
 
 
Mitt andra träns är mörkbrunt, med käkrem, aachennosgrimma och silverspännen. Det köpte jag på tradera i vintras. Just nu har jag det raka bettet på det tränset. Käkremmen funderar jag på att klippa av för den gillar jag inte, och den behövs inte.
 
Sedan har vi det nya. Svart med silverspännen och de lila tyglarna, som sötmalmsbettet sitter på. Det är här det behövs en nosgrimma. Jag skulle verkligen älska om jag kunde ha den flätade nosgrimman, men det funkar ju inte med spännena, och att hitta en ny sån verkar helt omöjligt med just silverspännen. Den mörkbruna aachennosgrimman funkar så länge, eftersom det är så pass mörk brun, men det är inte helt perfekt.
 
Så nu är frågan om jag ska möblera om igen, och prova hacket med det nya nackstycket, för det skulle nog kunna fungare. Då är bara grejen att de lila tyglarna har också silverspännen, så då kommer det se dumt ut på det flätade tränset med mässing. Och ja, jag stör mig på om det inte är samma färg och jag är lat och vill därför ha ett träns till varje bett och det här är ett stort i-landsproblem, jag vet!

Kommentarer
Postat av: Julia

söööööt häst!!!!!

2012-08-27 @ 16:16:26 / URL: http://www.spjulia.blogg.se
Postat av: Linda

Åh den där första nosgrimman köpte jag till Tibra också :) Eller ja det finns ju många flätade men jag köpte ett sådant från hööks minns jag, har ett sånt svart åt Fifis :)

2012-08-27 @ 18:13:46 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Men han funkar alltså inte på bett längre?

2012-08-28 @ 17:35:52 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0