Dåligt samvete

Usch, nu har jag dåligt samvete. Igår var det riktigt kallt ute så det blev kallt i kiosken så jag blev riktigt kall och frusen. Dessutom hann jag inte riktigt äta något under dagen så jag var riktigt trött. När jag kom ut i stallet efteråt var mina strumpor blöta så det hela slutade med ont i halsen och antagligen feber just nu. Så idag får jag hålla mig hemma fast jag väldigt gärna vill åka till min fluffboll. Förra veckan blev det väldigt dåligt med motion, lite longering på måndagen men sen har det varit dåligt väder och när snön kom hade vi inga sulor så vi red aldrig. Så nu kommer det dåliga samvetet krypande. Även om våran vanliga motion inte är så hård som många andras så känns det så dåligt när det blir sånna här veckor och sedan blir man sjuk. Skit också. Men jag måste tvinga mig själv att stanna hemma så det hela inte blir värre och jag kan jobba i tre dagar till. Jag tror nog jag tar täckbyxorna imorgon om det fortsätter vara så här kallt. Och jag får iallafall ha torgvantar på mig, en räddare i nöden!
 
Vi var som sagt ut en stund igår. Varm oboy fixade vi fram och myste en stund. Vindur och Guffi verkade trivas i boxarna brevid varandra och hade lekt massor under dagen. Guffi blev trött en stund och hade lagt sig ner, då stod Vindur och vaktade honom. Alla tre var fint julpyntade i hovskägg och svansar, fina bruna isklumpar... Vi tog en minipromenad med Serstök och Guffi och Vindur stod snällt kvar i stallet utan problem. Vi gick upp i skogen och där såg man fakiskt stigen fast det var kolsvart. Snön hjälper verkligen och det blir så mycket mysigare ute. Bara man håller sig varm...
 
Vi såg dessutom en liten inneboende i stallet. En söt liten mus som bor under golvet vid Serstöks box. Vi har två gånger hittat döda möss i hennes vattenhink, så den är nog lite ensam skulle jag tro. Jag undrar vad de ska ner i hinken att göra. Han fick lite pepparkakssmulor som han tog in i sitt lilla bo.
 
Den här fina klumpen med svans drog jag av Guffis hovskägg.
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Tror det brukar vara så att vi mår sämre än vad hästen gör av att stå :)

sv; Ja, fast eg är det inte så konstigt om man tänker på hennes historia. Och de kommer allt mer sällan, bara hänt kanske... 6-7ggr det här året :) Förra sommaren var det några ridturer då det hände 10-20ggr haha

2012-12-05 @ 23:03:26 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0