Ensamt sa Guffi

Frida hade köp nya vinsterskor men när hon skulle ta på sig dom idag upptäcktes det att den ena var en 37 och den andra en 38...lyckat liksom. Så vi åkte till Hööks för att byta dom, men det fanns ingen annan 37 som Frida ville ha. Man kan ju undra om det är någon annan här i Västerås som går runt med en 37 och en 38 utan att märka något... Jag vet inte, men jag blir bara mer negativ mot Hööks. De hade inga fler på centrallagret heller, och det är inte ens mitten på december. Bra jobbat!
 
Iallafall så åkte vi till stallet sedan men det var bara jag och Frida som stannade så vi fick strukturera upp det hela med tanke på Vindur. Vi vill inte lämna honom själv i stallet för länge eftersom vi inte vet om han försöker bryta sig ut eller något sånt. Därför red jag själv idag. Frida var med ute med Serstök i början och övervakade Vindur genom fönstret och han skötte sig bra. Det är nog inga problem egentligen, men man vill inte sitta där på varsin häst och han hoppar över boxdörren och fastnar. Uppsittningen gick bra även idag. Fast han var lite spänd över blåsten men ingen reaktion på själva uppsittningen.
 
Jag hade planerat att vi bara skulle ha roligt och busa lite idag så vi provade bara tölten lite grann i början. Det gick väl helt okej men ingen wowkänsla, men jag nöjde mig med det. Red en stund i björkhagen i snön så han fick upp lite flås. Blev både i trav och galopp där inne. Även om han gärna ökade mot utgången och gärna ville in till Serstök lyssnade han på mig väldigt bra. Tog även ett varv med trav och galopp ute på vägen och några varv på baksidan innan jag hoppade av och skrittade av honom från marken. Alltså var det inga stora krav idag, bara ha roligt, kontroll och framåtbjudning och det fixade vi.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

sv.Ja det är mycket värre att rida i blötare väder, usch då brukar jag dra mig, men är det gnistrande kallt brukar jag dra ut :)

2012-12-12 @ 11:34:52 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0