Nyårsnerver

Imorgon börjas det då, eller det har väl redan gjort det eftersom en del redan har börjat skjuta raketer. Guffi hatar verkligen nyårsraketer och blir ett nervvrak av dom. Idag och igår har han varit uppstressad, det går liksom inte riktigt att få kontakt med honom. Idag var han iallafall lugnare inne i stallet så vi kunde mysa en stund, han la huvudet på min axel en stund.
 
Tidigare år har han även fortsatt långt efter nyår med att vara ett nervvrak. Till och med min hovslagare tyckte att han var en helt annan häst när hon var ute och skodde då i januari. Han och Frostros stressad också upp varandra så det var nästan omöjligt att vara med dom två samtidigt i stallet. Så jag vet inte, det kanske blir en del vila nu ett tag till han lugnat ner sig igen, men det är osäkert också hur påverkad han blir. De ska iallafall vara ute i hagen. Jag tror inte det blir bättre av att vara inne hela natten, eftersom han inte trivs inne för långa stunder. Förhoppningsvis håller sig Serstök och Vindur lunga så han taggar ner lite och nerverna inte håller i sig så länge.
 
Riktigt synd är det ändå, nu när det verkligen börjar gå så bra med ridningen. Men har jag tur kanske all ny information sjunker in riktigt ordentligt med lite vila så det går ännu bättre när vi kommer ihåg igen. Vi får helt enkelt se var den närmaste tiden bjuder på. Han är inte den roligaste att vara med när han är sån här, bara stressar runt, vill inte stå still i boxen, tvärstannar eller springer nästan över en när man går in/ut från hagen, flåsar och har verkligen ingen fokus på en. Lite som han är på sina dåliga dagar eller för 3 år sedan mest hela tiden, hur stod jag ut egentligen? Jag vill ha min snälla lugna Guffi tillbaka som jag nu vet finns där inne!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja, det är lite jobbigt med att ha häst på nyår. Dock har vi sådan tur att det bara är en i vår lilla by som skjuter raketer, dom skjuter heller inte så många och rätt tidigt så det är ganska lugnt för vår del. Vi själva åker iväg och skjuter raketer så att vi inte ska skrämma hästarna så. Det här blir nog första nyåret som dom får gå ute tror jag. Men det går nog bra.
Vi litter så långt borta från alla andra också så det är lugnt och skönt i våran by ;)

Sv: lite sent svar kanske men, Bättre sent än aldrig! ;)
Japp! All teknik som man kan komma på (typ) mjukis byxor och något att tugga på! Perfekta förhållanden för en lat-mask! Haha ;)

2012-12-30 @ 20:28:36 / URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

Sv.: ja det var skönt faktiskt!

Usch! Ja det är inte kul att var aväts ägare på nyårsafton :(

Haha! Mer perfekt kan det inte bli! ;)

2012-12-30 @ 20:46:31 / URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Carro

Åh vad jobbigt att han reagerar sådär starkt!
Hoppas han lugnar ned sig fort efter nyår!

2012-12-30 @ 23:30:19 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Hoppas det går lugnare till i år! Är inte roligt när det blir så där. Hoppas han lugnare ner sig fortare! Men om han måste stå en tid sedan så hoppas jag han smälter allt det nya undertiden :)

jag önskar raketerna inte lät... Hur fan klarade sig krigshästarna i början kan man ju nästan undra?

2012-12-30 @ 23:35:51 / URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv: Jo hon kan vara riktigt söt den hästen. Okej, gå det att hitta en bild på den någonstans tror du? :)
Jo det är ju mindre roligt, i sadelkammaren så är de ju bannlysta :P
Jag har en sånhär, fast med resor men hittade inte exakt den på hemsidan. Här är en länk i alla fall: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=330153&deptid=103&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC ;)

2012-12-31 @ 19:40:33 / URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0