Fredag

Idag har det varit jättefint väder, strålande sol, blå himmel och varma grader, men jag hade inte tid att åka till stallet innan det blev mörkt. Vi var nämligen och tittade på en jättefin lägenhet i Västerås och sedan fick jag följa med sambon på när han jobbade. Åt en snabb middag när vi kom hem och sedan lånade jag bilen, hihi.

I stallet var det tomt och tyst. Stallägarna har åkt bort och jag lovade att ta in några hästar och ge mat till ridskolehästarna och Guffis flock. Alla var väldigt intresserade av mig, men Guffi fick följa med in i ridhuset för lite tömkörning först. Det gick riktigt bra idag, han jobbade på bra. Vi har fortfarande problem med att hålla oss på fyrkanten, göra fina volter, men det blir bättre. Provade på att göra serpentiner också, men det blev nog mest spagettiformat...

Traven var riktigt fint, när jag lät honom vara sänkte han sig riktigt fint av sig själv, men jag vill att han skulle böja sig lite också. Tillslut fick vi till det riktigt bra och när vi slutade efter ca 20min hade han massa skum i munnen! Snacka om en stolt ägare då! Jag har aldrig sett så mycket skum efter arbete från marken, och det var länge sedan jag såg det i den där munnen överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Så han var otroligt duktig idag! Han såg även ganska nöjd ut när han fick så mycket beröm och jag blev så glad.

Guffi fick gå ut och jag hämtade Dynur och Bualfur, som var riktigt glada för att få komma in. Dynur pratade lite mer ridhuset och båda kastade sig in i boxarna och på maten. Sedan hämtade jag Sprengur själv, Krafla är ju lite taskig när de får mat så det kändes enklare att ta dem en och en så behövde jag inte få problem. Han är en sån söt liten kille, följde snällt med och gick snällt in i boxen. Krafla hade lika bråttom som de andra två och var lite bråkig när grimman skulle av, men annars gick allt bra. Sedan fodrade jag till de andra. En kärra till ridskolehästarna och en till Guffi och hans tjejer. Blev riktigt svettig men skönt att få arbeta lite. Hungriga var de allihopa och lite småbråk om vilken hög som var vilkens. Sedan åtstod bara färden hem i dimman och en semla väntade hemma.

Bjuder på en hemskt ful bild på Guffi och skummet (men det syns iaf!) och en på Müsli som myser i soffan med världens gosigaste filt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Den där filten är asgosig, har två bruna såna :D

Vad mysigt lilla Musli har, hennes mamma ligger i soffan och myser nu.



Sv: Filmen var häftig, speciellt i början när du hade spolat så där roligt, jättebra musik till också:D! Inget oväder än så länge..

2012-02-18 @ 22:51:19 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0