Fredag

Idag vågade jag inte cykla, så när sambon kom hem övertalade jag honom att låna ut bilen till mig. Han hade sagt att det halt ute och därför ville jag inte cykla. Körde som en snigel, för jag vill inte råka ut för något med hans firmabil, eller huvudtaget egentligen. Hästarna hade precis fått kvällsmaten, så det blev ett kort pass i paddocken. Småkillarna hade redan kommit in så det var upptaget i ridhuset. Glömde dessutom tända i paddocken så vi traska runt till månskenet.

Tömmarna var riktigt bra! De gav eftergift snabbt, lätta att hålla i och mycket enklare att styra. Perfekt tygnd också, ingenting egentligen. Hakarna lät lite mot bettet, men annars var det inga problem. Så idag blev det mycket svängning, volter, serpentiner, hit och dit och fram och tillbaka. Försökte böja lite, men jag behöver mer träning för att han inte ska svänga. Han fick också trava på och då formade jag och tröck på lite, det såg väldigt fint ut. Sedan gick vi hela vägen bort till bommen, alltså utanför paddocken, inga problem sa Guffi! Han fick en morot och ett äpple bara, sedan ut i hagen igen till kvällsmaten.

Pratade med A om lite allt möjligt, förhoppningsvis kan deras veterinär komma snart. Kanske ska hon få kolla Guffis tänder också. Hon tyckte mina tömmar såg fina ut iallafall. Karin Åberg ringde också, hon kommer imorgon kl 18 och hjälper oss. Vad skönt det ska bli och veta om sadeln passar eller inte. Ska få låna bilen igen också, rena rama helglyxen det här!

När jag skulle åka hem fick jag motorstopp i den lilla uppförsbacken från parkeringen, var glashalt under så vi gled runt lite jag och bilen. Efter en backningen och omstart tog vi satts och kom upp för den lilla minibacken, och hemfärden gick utan problem.

Kommentarer
Postat av: Tess -Kervefors Foto & Media

SV: Nej dom flesta känner sig nog ganska bleka och eländiga just nu! :) Pratade med en väninna i går och hon sa att nu tänker nog de flest på att börja träna! ;) hahaha Beach 2012! ;) Ja men visst vinterbilder kan ju vara fantastiskt vackra. Speciellt hästar i snö är superfint tycker jag! :) Hundar är också mysigt. Finns så mycket glädje i dem! :)

2012-02-03 @ 20:10:41 / URL: http://kervefors.se/blogg
Postat av: Alexandra

Härligt att tömmarna fungerade så bra! Var det på Clas ohlson du köpte repet?

Spännande att få sadeln kollad :)



Oj, det måste varit rejält halt!

2012-02-03 @ 21:18:26 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att tömmarna funkade, sådana kanske jag också ska ta och försöka knåpa ihop sedan, men jag behöver en gjord först... hm, till våren kanske ;p

2012-02-05 @ 17:12:04 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0