Helvetes jävla skit!

Nu får ursäkta min rubrik, men så känns det just nu. Min dator dog ikväll, verkligen inte vad jag behövde just nu. Som tur är hade jag lagt över alla bilder till den externa hårddisken, så ingen direkt viktigt har gått förlorat. Ska ringa till en Applebutik imorgon och kolla vad det kostar att diagnostisera datorn, men det lär väl kosta så vi får se hur jag gör. Pengar finns inte direkt i överflöd här just nu. Så nu får jag använda sambons dator eller den bärbara stationära (batteriet fungerar inte så man måste ha sladden i). Jag som är så van vid Mac kommer sitta och svära åtskildiga gånger åt att knapparna är på fel ställe osv, men en dator har jag iallafall.

Iallafall så har jag haft två trevliga dagar tillsammans med Guffipuffi. Igår kom min moster med familj förbi på vägen upp till Sundsvall och hälsade på. Vi gick en promenad eftersom Siska behövde rastas lite och sedan blev det fika. Müsli gömde sig under soffan. Sedan skjutsade de ut mig till stallet och hälsade snabbt på Guffi innan de åkte vidare. Jag hann inte med så mycket men han var riktigt mysig och följde efter mig även när han var lös. Den nya halsförlängaren kom igår så han fick ha den och vi körde lite löslongering. Halsförlängaren satte jag fast i grimskaftet som jag satte runt magen på honom. Ja, har man inget annat så får man hitta på andra lösningar. Han arbetade på riktigt bra och var riktigt överens med den vissa korta stunder. Sedan ringde jag till E i väntan på att sambon skulle hämta mig och sa upp stallplatsen. Usch och blä, är riktigt tråkigt faktiskt. Men Guffi får vara kvar så länge han vill, längre än uppsägningstiden om det behövs. Måste ju hitta något nytt också.

Idag tog jag cykeln, ut i det fina vädret. Det mesta av isen var nu snöslask, men det var svårt att hålla cykeln rakt på vissa ställen. Det fick bli en uteritt men mest skritt. Tog två sträckor med tölt, men han var ganska stel och stressad och eftersom vi red förbi den röda huset men människor, skottkärror och besök av älgar ville jag inte äventyra något med tanke på att det var en del is på vägen. Han skötte sig ändå riktigt bra och höll sig på sidan av vägen som jag ville. Tölten kändes riktigt bra, han hade eget driv och det underlättar ju lite. Han var riktigt mysig idag så jag stod kvar ganska länge i hagen och gosade lite, inte ens en antydan på att han ville gå ifrån. Sånna stunder är verkligen guld värda.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så mysigt att han är så gosig :) Det är så härligt att läsa om era framsteg, blir lika glad varje gång!



Tråkigt dock med stallplatsen. Har du hittat någon annan?

2012-02-22 @ 11:19:16 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Tack!

När är det ni flyttar då? :) Har ni hört något om nuvarande lägenhet, någon som är intresserad?



Jaha, ja. Det är väl alltid bra. Hur stora är de?

Kastrullerna behöver du väll inte slänga? Är de slitna?



Hm, just det ja. Jobbigt att man inte kan ha cykel, är det långt ut annars då?

2012-02-22 @ 21:50:34 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: svea-karin

nej jag har inte mailat blogg.se men det är tydligen när man bloggar från mobilen som kommentarerna strular..



hoppas du får ordning på din dator!

2012-02-23 @ 03:50:50 / URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Usch för pälsätare!



Ja visst rutiner är alltid bra, vi får hålla tummarna att du finner nått bra, det brukar ju alltid vara NÅTT som man inte är nöjd med, men man kan ju inte få allt :)

2012-02-25 @ 20:48:36 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0