Måndag

Åh, vilken trevlig dag det varit idag! Ändå dåliga var att min sambo åkt bort för att jobba i Dalarna och kommer hem på torsdag, och att mina nya ridbyxor blev lite tajta i midjan med alla kläder under, så det blev tungt att andas och mådde lite illa.

Guffi stod ute i hagen uppe på kullen, såg mig på en gång men han går ju inte i onödan så fick gå fram till honom ändå. Han såg ut att njuta av solen men följde snällt med in. Stod lugnt vid bommen, pillade med saltstenen och tittade vad jag gjorde. Så det blev en uteritt idag, jag var riktigt sugen och när han är så lugnt är det bra att passa på. Han var osäker i början och väntade nog lite på att jag skulle visa att vi faktiskt skulle ute, och då skärpte han till sig. Han var fortfarande spänd då och då, men han stannade bara en gång och småvägrade lite. Insåg väl att jag hade bestämt mig så det inte var någon idé. Vi hade sällskap av en traktor som åkte fram och tillbaka så vi fick ändra ridväg för att slippa möta den på den smala grusvägen. Vi red bort dit unghästarna och stona med föl står på sommaren och myste. Inga stora krav blev det, bara att han skulle ha rätt gångart, lyssna och försöka vara lugn. Blev mycket skritt och bitvis var det riktigt fin, han gick på i en bra tempo. Han kan bli lite seg ibland annars. Blev lite mys innan han fick gå ut sedan. Passade på att mocka lite i halmen i lösdriften också. Konstigt nog var jag klar på två timmar utan att stressa eller bara ta en kort ridtur. Konstigt hur mycket man hinner med när man väl tar tid för det.

E frågade också om jag vill vara med på kurs på söndag, får se om örena räcker till, för det skulle vara riktigt roligt. De ska också bort i helgen så jag ska ta någon av fodringarna, ska bli mysigt att få göra något faktiskt. Även om stalltjänsten var jävligt jobbig i förra stallet så vill man mocka och dona lite ibland ändå, det hör liksom till hästlivet.

Som jag skrev i början hade jag mina ridbyxor idag, första gången. Det blev lite smalt i midjan med alla kläder under, och knäna tyckte samma sak. Men annars var de riktigt bekväma och man satt nästan fast i sadeln. När jag använt dom lite och inte behöver ha så mycket under kommer de sitta bättre.



Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: Jag och Saga har haft problem med tölten. Eller ja, jag är storhästryttare och Saga är inte töltsatt då hon kastat av tidigare ryttare. Vi tränar från ryggen också, men jag fick tipset att träna från marken. Det funkar faktiskt över förväntan, jättekul! :)

2012-02-13 @ 19:29:19 / URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Paulina

Sv: Kul! Tölt är lite svårt alltså :)

2012-02-13 @ 19:51:07 / URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Paulina

sv: Min älskade dressyrhäst blev utdömd. Sedan har vi 5 min till ett islandshäststall. Det var så hemskt i sommras med all den lediga tiden man har om man inte rider. Så jag gick dit och frågade om de behövde hjälp, sedan blev jag fast! Haha, det är så mycket enklare med islandshäst, billigare, trevligare och mer fokus på hästarnas välmående tycker jag :) Är du inbiten islandshästryttare? :)

2012-02-13 @ 20:07:34 / URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Elin stjernstedt

SV: Tack så mycket! :D

2012-02-14 @ 07:32:17 / URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud vad gulligt att han har ett litet berg :D Det skulle Fifa älska!



Sv: Jasså du blir också ensam, ja det är trist och det är ju inte alltid att ens vänner har tid eller lust heller, antingen har de barn, jobb eller tråkiga :P

2012-02-14 @ 18:54:50 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0