Strumpshopping

Mina ullstrumpor som jag har när jag rider håller alla på att ramla isär. I fredags när vi tömkörde fick jag skavsår eftersom det inte är någon häl kvar på två lager strumpor och fodret i skorna just vid hälen är lite utsitet. Så nu har jag beställt 5 par nya, tre tunna och 2 tjocka, från Ullmax. Jag har deras ena underställ som är väldigt bra och de har billiga priser. Tidigare har jag köpt tunna ullstrumpor från en underklädeskedja och tjockare av merinoull på Granngården, men det här blev mycket billigare. Så nu hoppas jag att de kommer på måndag så jag kan inviga dom på tisdag och att de passar och är så som jag vill ha dom. De tjocka har frottéfoder, mysigt.

Snart ska jag ge mig iväg till stallet och tömköra själv. Vi får väl se hur det går. Dessutom ska jag mocka i hagen, så jag får låna gjorden vi hade i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0