Älgkalvar på vift

Idag blev det en cykeltur till stallet. De var riktigt varmt och kvavt, kanske tur att det inte var sol för då hade man nog inte kunnat andas. Tänkte träna lite uppsittning på Guffi, men när jag var ute i hagen för att ta in de båda tvärstannar Guffi. Han stirrar upp i skogen och jag hör också hur det prasslar där uppe. Sedan kommer det in en älgkalv i hagen och springer mot oss. Jag tänkter och hoppas att älgmamman inte är med och vi hamnar emellan dom. Guffi har inte rört sig en millimeter, när kalven viker av och springer ut ur hagen och in i skogen igen. Då kommer det ett rådjur istället, men dom är ju inte lika farliga. Sedan ville inte Guffi gå in, så jag tog Serstök istället. När Guffi insåg att vi var på väg ut kom han springande efter oss så då tog jag honom igen så han inte skulle gå igenom grinden. Men då ville han inte gå in i stallet först. När han fick gå först gick det bra och jag kunde hämta Serstök som sprungit tillbaka längst ner i hagen.
 
Så det blev ingen uppsittning idag, han var inte avslappnad efter detta så det var lika bra att låta blir. Han stod lungt i stallet man slappnade aldrig riktigt av som han brukar. Istället lagade jag täcke, igen, smörjde in hästarna, pratade med Linnea som handlade på Gekås åt mig, gjorde rent ett träns och tog det lugnt.
 
Ja, min häst är livrädd för älgar...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hihi min häst jag hade innan Oddi var också totalt livrädd för älgar.

Sv: Ja så länge dom inte spår spöregn;)

2012-07-24 @ 21:43:23 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0