Skogspromenad och andra äventyr

Efter min väldigt trevliga massage igår åkte vi ut till stallet. Jag, Linnea, Jonatan och hans nyfunna lillebror. Det var riktigt varmt och trevligt så vi tog i promenad i skogen. Där går det knappt att vara för det är så mycket knott och broms, nej usch blä. Dessutom hade jag inga hellånga byxor för alla låg hemma i lägenheten så jag har en glipa mellan gummistövlarna och byxorna där det kliar något hemskt idag.
 
Linnea fick gå med Guffi som skötte sig exemplariskt. Jag fick dock bråka lite mer Serstök som gärna försökte gå över en och åt hela tiden. Riktigt stoig var hon bitvis. Men till slut när hon insåg att jag menade allvar så skötte hon sig lite bättre. Visst kan de får äta lite när man står stilla eller ta några grässtrån som växer i deras munhöjd, men inte ska de köra ner huvudet och hålla på, då blir Frida arg. Några bilder på oss blev det dock inte, men en på Linnea, Jonatan och Guffi och Serstöks rumpa fick jag.
 
 
Sedan blev det en ordentlig insmörjning av Guffi. Han har fått väldigt mycket sår i ansiktet, tagit av sig huvan i hagen hade han gjort så det är väl därför. Men annars såg det fint ut, lite torrt efter allt regn i veckan bara. En till huva har han kliat sönder så jag ska nog ta och köpa några nya snart igen.
 
Sedan köpte vi fika, otroligt goda men söta chokladmaränger. Sedan kom det ett riktigt regnoväder  när vi sprang in och köpte ett studioset till mig. Så nu kan jag ha min egna lilla studiobelysning med mig till kunder.
 
I månads var vi ute till Tidö slott, men allt var stängt, så det blev en sväng till Piratminigolfen i Hälla också. Nu har alla gäster åkt hem, natten till måndag var vi 7 st här i lägenheten. Nu sitter jag och velar om jag ska åka till stallet och kanske hamna mitt i ett åskväder, eller vänta och se vad som händer...
 
En väldigt stor hjort sprang runt i slottsträdgården.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fint!

Sv: Jodå visst ar jag dom andra hästarna och jag rider ju någon dag i veckan och jag får rida mer om jag vill, men det blir liksom inte samma sak:( Jag saknar mål och inspiration och så vill jag rida lektion vilket jag självafallet får men jag vill inte lägga så mkt pengar på någon annans häst:S Fast snart kommer nog den där inspirationen och jag är ganska säker på att mammas sambo skulle typ vilja betala halva kursavgiften då det är hans häst..

2012-07-19 @ 13:21:35 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Just det hur går det med uppsittandet? Blev det bättre efter equiterapeuten? det är så frustrerande när det som ska vara det enklaste inte är det:( Jag har fortarande vissa spärrar kvar vad gäller uppsittning..

2012-07-19 @ 13:52:12 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0