Premiär

Idag åkte jag och Frida till stallet, jag känner mig fortfarande bara lite smått förkyld men trött som tusan är jag. Det blåste något fruktansvärt så det behövdes verkligen nya ordentliga pinnar till tomaterna för de hade blåst omkull helt när jag kom hem. Ett nytt eksemtäcke blev det också.
 
Hästarna kom emot oss i hagen! De stod på varsin sida men kom ändå emot oss. Det är en sån bra känsla när han går emot mig, fast han stannar en meter ifrån mig ungefär. Det är ju bra att han inte är så bufflig iallafall. Först hade vi systuga igen och Guffi stod och sov och dreglade i sin box. Var nog skönt att komma in en stund även idag.
 
Frida red på Serstök och jag tömkörde Guffi. Jag hade hackamoret idag faktiskt. Höjde ett hål till och släppte efter kedjan, och det fungerade ganska bra. Nackstycket glider dock fram så får försöka sätta fast det i manen nästa gång. Det var lite tråkigt på planen så vi gav oss ut i skogen. Båda hästarna blev mycket piggare så delvis hade jag lite svårt att hänga med och jag blev ännu tröttare efter åt. Men det gick riktigt bra att tömköra även i skogen, och med hacket. Vi vände på ett ställe och då fick Guffi göra en volt och då såg han väldigt förvånad ut när jag stod kvar på stigen. "Vad gör du där?" Det blåste iallafall inte lika mycket i skogen, men det var massor med knott istället och någon var ju tvungen att bita mig i huvudet som vanligt.
 

Kommentarer
Postat av: Svea-Karin

vad sött kort :)

2012-06-29 @ 23:05:08 / URL: http://karinmattson.blogg.se
Postat av: Jenny

Kul att hackamoret fungerar, men vad konstigt att det glider fram, du hade väl käkrem på tränset?

Det är verkligen mysigt med hästar som kommer emot en i hagen, Rósa gör det i perioder, det är ju inte alltid det passar :p

SV: Vi kan inte stå kvar i det stall vi står i nu eftersom stallägaren inte vill ha några inackorderingar. Jag har faktiskt hittat ett islandsstall en bit härifrån, tyvärr är det inte inom cykelavstånd, men hittar jag inget närmare ska jag ringa och prata med dem :)

Det är ju så olika, det där med manar och svansar, Rósa har rätt lagom, tyvärr inte så mycket som Eyja men alla kan väl inte vara så hårfagra :p

Tack för tipset om grönsåpa, det ska jag tänka på! Jag brukar tvätta händerna med Yes i stallet eftersom det är vad som finns, vet dock inte om det funkar bättre än vanlig tvål eller inte.

2012-06-29 @ 23:13:23 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Sv: Ja det var en kul vecka i Finland om än lite ledsamt. Vi har ju umgåtts hela våren och man får ju liksom två hem:)

2012-06-30 @ 12:51:14 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0