Trött Frida

Jag lever, bara så ni vet. Har varit lite stall och mycket jobb, men en trött kropp men en del ont som ni börjar gå över. Ett och annat blåmärke finns dock kvar. Idag lyckades jag dock bränna mig på en av grillarna så två fingrar gör riktigt ont och det börjar bli blåsor. Jag känner att jag inte alls är van vid att jobba så här mycket, hela jag är bara trött. Så ska bli skönt att vara ledig i 4 dagar efter fredag. Imorgon är jag iallafall också ledig och då kommer equiterapeuten och tittar på hästarna....

Igår var iallafall jag och Frida ut till stallet efter att jag slutat jobba. Hon red och jag tömkörde. Gav henne lite tips och vad hon skulle tänka på med tölten och lite olika övningar hon kan göra. Det är ju inte lätt det där med tölten, har ju själv slitit i flera år och det är ju inte alls perfekt ännu. Guffi var mest irriterad på alla knott så blev inte så mycket ordentligt. Han ville heller inte ta i riktigt i traven. Får väl se vad som sägs imorgon. Han fick gå in också tittade jag när Frida träna på tölten på vägen, skrek när det var bra och försökte hjälpa tills så gott det går. Några steg fick de till så det går framåt iallafall.

Sedan blev det lite mat till Guffi, insmörjning och allmänt kladdande på hela honom. Allt regnade ju bort i helgen. Han står fortfarande lika stilla, förutom när Serstök går ut, då blir det lite jobbigt att stå stilla. Hans eksem ser ganska bra ut, fast han var lite torr. Örona har börjat läka igen, men skapet är riktigt sårigt. Men det går ju upp och ner det där hela sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0