Lördag

Idag blåste det riktigt ordentligt och kallt ute och min höft har blivit lite konstig av att jag sitter på golvet och tittar på tv eftersom våran nya soffa inte har kommit ännu. Därför höll jag mig på marken och tömkörde. Först var jag förbi på en djuraffär och köpte en ny kattlåda åt Müsli. Hon skvätter kattsanden ut i hallen i den vanliga så sambon får bryt på henne. Så nu har hon fått en med tak, så jag hoppas det hjälper.

I stallet började jag med att lägga in spån i Guffis box innan jag hämtade in honom. Han vill självklart inte gå in själv i stallet, så jag släppte ut honom igen och tog in Serstök istället. Sedan hämtade jag Guffi och då kunde ha gå in utan problem. Serstök fick gå ut på en gång igen, och Guffi stod snällt kvar. Jag vet inte riktigt vad han sysslar med. Är det kanske för att allt är nytt och han inte kännes sig trygg själv i stallet? Han gjorde samma sak efter tömkörningen och fick stå i dörröppningen och äta för länge kom vi inte. Det roliga är ju att om jag släpper honom utanför står han ändå snällt kvar och väntar...

Tömkörningen gick riktigt bra iallafall. Var ett tag sedan nu och eftersom det inte finns något staket runt om planen bakom stallet krävdes det lite mer av mig. Lite missförstånd uppstod, men sånt får man leva med. Traven var otroligt fin och han sänkte sig på egen hand utan att jag knappt bad om det. Han har äntligen förstått att det är där jag vill ha honom! Vilken framsteg från för 2 år sedan när han bara sprang med nosen i vädret hela tiden! Gick en sväng på grusvägen ut mot stora vägen och längs med den en bit innan man kommer fram till en liten plan där det sitter en stor skylt om Västerås kommun. Vi fick lite problem när vi mötte Helens föräldrar i bil, men annars gick det riktigt bra och han brydde sig inte alls om trafiken, blåsten eller viltstängslet.

Sedan fick han som sagt äta i dörröppningen och bli avklädd utomhus innan han fick gå ut i hagen igen. Plockade undan, sopade ordentligt och packade hö till kvällen. Inget jag måste göra, men hjälper gärna till när jag kan. En trevlig stund i stallet trots att han inte vill gå in i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0