Måndag

Här är det ingen lugn och ro. I helgen var jag på utställning i Kumla och fotade massa söta ponnyer och nu vill många kunde se fler bilder. Stressigt men roligt att så många är intresserade. Igår hade vi packdag så nu är det mesta nerpackat men en del återstår så det ska man hinna med. Plugga ska man försöka hinna med där emellan och inte minst Guffi. Jag ska också ha tid att äta... Nu är iallafall en transport fixat så det slipper jag oroa mig för. De mesta är färdigpacketerat i stallet, imorgon tar jag det sista så är det klart. Puh...

Idag har det varit riktigt varmt och skönt ute, kunde hänga ut två nytvättade mattor på tork på balkongen. Cyklade ut i det fina vädret och behövde bara ha en tröja och jacka. Inga vantar behövdes heller. Hästarna stod längst ner i hagen och Guffi började faktiskt gå emot mig, om nog bara så 10 meter, men han gick ju åt rätt håll iallafall! Idag utökade jag min spöträning och höll i ett när jag borstade han tyckte det var otäckt i början och kastade sig bakåt och spottade slem på mig, kändes det som iallafall. Det fick bli lite skutt och bommar i ridhuset idag. I paddocken stod Sprengur och Krafla och jag orkade inte sätta på broddarna bak om vi skulle rida ut. De behövs inte kanske, men det blir så ojämt att bara ha fram. I ridhuset stod ett lite hinder upp så jag la bara ut tre bommar och red nästan hela passet runt detta. Han var på riktigt travhumör idag och ganska orolig i munnen. Han tog tag i bettet några gånger så jag hade inga krav på form eller böjning. Bara framåt och över så var jag nöjd. Tog lite tölt i några varv, men den var inget att hurra över. Men ändå ganska bra för att vara en travdag. Han verkade ha roligt iallafall. Avslutade med att rida ut ur ridhuset (första gången!) och förbi släpvagnen som stod utanför och över en grushög. Sedan red vi ner längs med hagarna och galopperade upp igen. Åh, vad härligt det var och småhingstarna sprang med på andra sidan staketet. Guffi blev inte alls stressad av dom, kanske var värmen som gjorde honom lite trött.

När han hade ätit flyttade vi lite bakdel med spöt. Sitter riktigt fint nu så jag hoppas det hjälper på onsdag. Han går också lätt framåt när jag står vänd emot honom och bakar ganska bra, inte så rakt men bakåt iallafall. Vi myste lite i solen också, han står snällt kvar.

Nu ska jag laga mat och fortsätta med fler bilder, ikväll kommer Ann förbi och ska titta på bilderna på Merlin och Hilma, så här kan man inte sitta och ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Aaah han tycker inte om spö Guffi?



Sv: Jag det är så roligt att man får rida nu, det tycker Fifa också :D

2012-03-13 @ 15:34:18 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0