Onsdag

Det var faktiskt tur att det inte blev någon flytt för då hade jag inte fått uppleva dagens härliga ridtur! Vi lyckades tölta i form i mer än en halv sekund, kanske 2-3 steg kunde han hålla den! Tänk om tölten kunde få vara så varje dag.

När jag kom ut till stallet red Johann en lite bråkig häst som gnisslade tänder. Man fick ont i tänderna själv bara av att titta på. A tyckte det var roligt att vi stannar några dagar till så de verkar inte ha något emot de ändrade planerna. Grattade också E som fyller år idag. Ute i hagen såg jag knappt hästarna, Guffi stod i diket bakom en stor sten så han syntes inte alls. Idag gick det riktigt bra att hålla i spöt samtidigt som ska borstade, nästan ingen reaktion alls. Den kom när jag viftade på spöt och det är ett stort fram steg. Vi tog svängen runt alltihopa och han kändes pigg och framåt för att vara Guffi, men det är väl snigelfart för andra börjar jag tro. När vi kom in på grusvägen ville han mer än gärna springa så vi tog tölten på en gång. Ute på en åker var det massor med svanar, tror jag, säkert 20 stycken! De flög iväg när vi kom närmare med Guffi brydde sig inte så mycket så dom har han nog sett tidigare. Tillslut släppte tölten och han sänkte sig och gick i form kanske 2-3 steg i taget och jag kunde bara njuta! ÄNTLIGEN! Jag hoppas han kommer ihåg detta och äntligen börjar jobba rätt i tölten. Tog lite galopp innan bron och sedan tillbaka längs med ån. Tog lite trav första biten där det var blött så han fick trampa ordentligt. Det kändes som en riktigt fin trav! Sista biten upp vid hagarna tog vi en avslappnande galopp och det var bara att njuta.

Vi stod och myste som vanligt när han ätit och han slickade i sig mycket saltsten idag. Mockade en kärra i hagen också och Guffi såg ut som att han gärna hade åkt med i skottkärran, haha. Fina killen!

Miniguffi?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Tack!roligt att höra:) Jag är verkligen världs sämst på att läsa bloggar nu, men när jag är tillbaka i Finland ska jag läsa ikapp;)

2012-03-14 @ 22:07:23 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt att det går bra med tölten :D Förstår den där känslan, jag själv får uppleva den varje dag och det blir bara bättre och bättre.



Har han haft lite svårt för att gå samlat i tölten?

2012-03-15 @ 18:27:20 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0