Tisdag

Igår blev det lite bus och allvar i ridhuset. I paddocken stod Sprengur så vi tog ridhuset istället. Först pratade jag med A som hade ridit Krafla om när vi ska flytta, var och transporteringen av Guffi. Sedan fick Guffi springa lös, han har börjat ignorera mig lite så de senaste gångerna har jag tagit ett långt spö och då blir det mer fart på honom. Men jag måste nog köpa ett eget nu. Han är inte rädd för det på det avståndet, men han skärper till sig lite. Sedan gick jag närmare med spöet och hade honom i grimskaft. Han är inte förtjust i spön när de kommer för nära. Han frustade och var lite spänd så jag började med att dra det på kroppen. Sedan petade jag på rumpan så han skulle flytta den, åt båda sidorna. Vissa gånger hoppar han nästan när man knappt rör honom och andra får man ta i lite mer. Vi backade och gick framåt. Tillslut flyttade han sig nästan innan jag ens rörde på spöt, och det är väl bra på ett sätt, men det var inte det jag var ute efter. Jag ville att han skulle flytta sig när jag gör något med spöt, så vi behöver lite mer träning på det.

Ringde också till hovslagaren för plasten hon satte på sist hade lossnat. Hon kommer redan idag så vi inte riskerar att han tappar skon och vi får börja om med plastningen. Ska prata om att ha honom barfota i vår/sommar och se vad hon säger. Vi kommer ju leva i skogen framöver känns det som, så det blir nog inte så mycket hårda underlag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0