Torsdag

Idag blev det sista cykelturen ut till Viby och det skönt på ett sätt. Kommer få fortsätta cykla men inte lika långt iallafall. Guffi stod ute i hagen i ett hörn tillsammans med Draumur, grabbhörnan kanske? Han var fint grå så det blev en lång borstning och idag var det riktigt skönt att ta det lugnt. Hade sån beslutsångest om jag skulle rida eller inte. Eftersom det gick så bra igår ville jag inte förstöra och sluta dåligt idag, när det blir sista gången på ett tag. Så jag tänkte att vi longerar istället.

Han fick ha sadeln men halsförlängaren fast i den. Men i paddocken stod en häst och i ridhuset var de andra. Så vi fick till den lilla runda hagen nedanför paddocken och försökte oss på någon sorts träning. Det var så blött där så han klarade inte av att trava, halkade och snubblade endel också. Så vi gick tillbaka till stallplanen och travade lite där på slutet. Han lyssnar bra på halsförlängaren nu fast jag inte hade spänt den alls, det är ju skönt.

Mys och stretshing ble det sen. Morötter var väldigt gott idag. Han är så söt när han ska ta morotsbitarna, stoppar in min fingrar innanför läppen och tar dom. Han råkade bita lite löst en gång, men annars är han väldigt försiktigt fast han stoppar in mina händer i munnen.Tog och mockade lite i hagen i dag också så jag gjort rätt för mig även veckan som kommer, och passade på att gosa lite extra med Uppepuffe.

Jag hoppas jag iallafall kan åka ut och kramas lite med honom på söndag, annars får jag försöka överleva tills nästa lördag. Det kanske blir lite hästtomt här på bloggen nu, men har ni något önskemål på något jag kan skriva om så säg till. Någon uppdatering efter flytten kommer nog.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin blogg du har, och så fin häst också såklart. Ni passar så sjukt bra ihop:')

2012-03-16 @ 21:40:21 / URL: http://islandsteam.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas du inte får allt för mycket abstinens av att vara ifrån honom så länge bara, men det är väl bara att bita ihop. Han uppskattar säkert lite semester ;)

2012-03-17 @ 11:50:21 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Sv: Ja, jag tycker det var väldigt roligt att kunna hjälpa till och få umgås :)

Hehe ja, något får vi komma på. Hissen kanske är trasig för just er ;)

Jag tror nog inte vi blivit smittade, får hoppas du blir frisk snart nu!

2012-03-19 @ 18:36:20 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0