Guffi gör ingen racerbana

Tidigare har Guffi varit vädigt orolig när man tagit in och låtit han stå ett tag. Nu har jag upptäckt och sagt till både mamma och Helen hur lugn han har blivit inne. Det är aldrig någon racerbana i spånet som det varit före. Han står lugnt och snällt och väntar på att han får gå ut igen. Han ville ju till och med knappt gå ut förra veckan igen när det regnade så mycket. Han står och tittar in i stallet eller ut genom sitt lilla fönster, eller äter. Att han idag stod helt stilla när jag smörjde utan att han hade något att göra var ju helt otroligt! Tidigare han man kunnat smörja en rand, sedan går han ett varv och sen kan man smörja en rand till innan han går ett varv till, och så där har han hållt på. Nu stod han helt stilla även när jag kom fram till öronen och flaskan pep när det tog slut.

Jag tror verkligen han trivs. Han vill ha lugn och ro och inte massa människor han inte känner springandes runt honom. Dom andra tycker han är så himla snäll och Helen säger att han så gärna följer med dom in de dagar jag inte är där. Så att Guffi vill gå in är ett bra tecken! Men han kommer aldrig bli någon innehäst för det.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men så glad jag blir för din och Guffis skulle! Vilken seger. Så härligt att han trivs så bra :D

2012-05-15 @ 21:42:06 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad kul:D Mina hästar är inte heller innehästar, Bitter blir tokig och försöker bryta sig ut.



Sv: Haha ja men Fifa ska ha ALL uppmärksamhet

2012-05-15 @ 22:30:22 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter verkligen som han trivs tycker jag :)

2012-05-16 @ 19:11:13 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Tack! Jag har stött på det någon enstaka gång, finns en fin hingst som heter Eitill från Trolla om jag inte minns fel, men det är inte så vanligt och det gillar jag, inge kul med sådana där namn som "alla" islandshästar heter :p



Oj då, det kan inte vara täcket som orsakat ömheten?



Det är sant, man blir ju hemmablind på de flesta fronter.

2012-05-16 @ 22:44:02 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0